منیژه حکمت و فرنوش صمدی نماینده‌های ایران در فستیوال تورنتو | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶
فهرست فیلم ها معرفی شد؛

منیژه حکمت و فرنوش صمدی نماینده‌های ایران در فستیوال تورنتو

جشنواره فیلم تورنتو در حالی از فهرست جدید فیلم های بخش مسابقه خود رونمایی کرد که در آن نام دو فیلم از سینمای ایران به چشم می خورد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم تورنتو در حالی امروز از فهرست کامل فیلم های امسال خود رونمایی کرد که در آن نیمی از فیلم های جشنواره سهم زنان فیلمساز است.

در فهرست فیلم های این دوره جشنواره، سینمای ایران با دو فیلم «بندر بند» ساخته منیژه حکمت و «قانون ۱۸۰ درجه » ساخته فرنوش صمدی حضور دارد. از کارهای شاخص این دوره فستیوال که امروز معرفی شدند می توان به فیلم تازه روزیان لیانگ با نام «سایه در ابر»، فیلم «لوبیاها» به کارگردانی تریسی دیر، «دشمنان حکومت» سونیا که‌نه‌بک، «سرزمین عشایر» کلویی ژائو و همینطور فیلم های «یک شب در میامی» نخستین تجربه فیلمسازی رجینا کینگ بازیگر و «کوفتگی ها» اثر هالی بری دیگر بازیگر مشهور سینما اشاره کرد.

سریال «یک پسر شایسته» ساخته میرا نیر محصول شبکه BBC نیز در شب اختتامیه جشنواره به نمایش در می آید، نمایش این سریال در جشنواره نشان دهنده روند محو شدن فاصله میان تلویزیون و سینما است.

همانطور که بالا اشاره شد ۴۶ درصد فیلمهای امسال این رویداد را یا زنان فیلمساز به طور مستقل و یا طور مشترک ساخته اند، این درحالیست که سال گذشته این عدد ۳۶ درصد بود.

پیش از این اعلام شده بود فیلم تازه اسپایک لی با عنوان «اتوپیای آمریکایی» که نسخه ای از تئاتر موفق دیوید بایرن است آغازگر جشنواره تورنتو امسال است.

چهل و پنجمین دوره جشنواره فیلم تورنتو بین روزهای ۱۰ تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰ برگزار می شود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است