رومن پولانسکی به ونیز نمی آید/ خالق «محله چینی ها» با اسکایپ در جشنواره | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۹
از ترس دستگیری؛

رومن پولانسکی به ونیز نمی آید/ خالق «محله چینی ها» با اسکایپ در جشنواره

رومن پولانسکی به دلیل امضای تفاهمنامه استرداد مجرمان میان ایتالیا و آمریکا شانس اندکی را برای حضور روی فرش قرمز جشنواره ونیز امسال دارد.

به گزارش صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، همانگونه که می دانید فیلم «یک افسر و یک جاسوس» رومن پولانسکی اوایل سپتامبر امسال در بخش مسابقه جشنواره ونیز به نمایش در می آید با این حال خالق «بچه رزمری» شانس اندکی دارد برای آنکه روی فرش قرمز فیلم جدیدش در جشنواره ونیز دیده شود.

پولانسکی به این دلیل که کشورهای ایالات متحده آمریکا و ایتالیا تفاهمنامه استرداد مجرمان را بین خود در سال ۱۹۸۳ امضا کرده اند، نمی تواند به ونیز ایتالیا بیاید.

پولانسکی از سال ۱۹۷۸به جرم تجاوز از کشور آمریکا متواری شده است و به نظر می رسد اگر این کارگردان صاحب نام پا بر خاک کشور ایتالیا بگذارد به آمریکا برگردانده می شود.

جاشوا دارتل کارشناس مسایل استرداد مجرمان می گوید: اگر انگشت پولانسکی به اندازه یک اینچ وارد مرز ایتالیا شود او در معرض محکومیت قرار می گیرد.

پولانسکی وقتی در سال ۱۹۷۸ از آمریکا گریخت به کشور فرانسه؛ جایی که توافقات محدودی با آمریکا در قضیه استرداد مجرمان داشت، رفت و تابعیت آن را نیز پذیرفت.

گفته می شود مسئولان جشنواره ونیز آماده غیبت فیزیکی پولانسکی در جشنواره شده اند. پیش بینی می شود کارگردان بزرگ لهستانی با اسکایپ به جشنواره امسال بپیوندد.

دارتل کارشناس مسایل استرداد در پایان می گوید: هر کسی که توسط ایالات متحده آمریکا تحت تعقیب باشد آزادی خود را با رفتن به هر جای دنیا در خطر می بیند.

محمدامین شکاری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است