جشنواره فیلم‌های «کوتاه کوتاه» ژاپن با تاخیری سه ماهه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ژاپن‌تایمز، جشنواره فیلم ‌های «کوتاه کوتاه» ژاپن (The Short Shorts Film Festival) یکی از بزرگترین فستیوال های فیلم آسیا که هر ساله در ژاپن برگزار می شود بعد از آنکه به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا نزدیک به سه ماه به تعویق افتاد حالا بنا به اعلام برگزارکنندگانش قرار است بین روزهای 16 تا 27 سپتامبر (26 شهریور تا 6 مهر) برگزار شود.

در این رویداد که برخی از برنامه هایش به صورت آنلاین ارائه می شود 200 فیلم کوتاه از 112 کشور دنیا حضور دارد.  از جمله فیلم های کوتاه حاضر در رویداد امسال می توان به فیلم کوتاه 30 دقیقه ای «گسستگی» محصول 1994 ساخته بونگ جون هو کارگردان برنده نخل طلای کن و اسکار سال گذشته میلادی و همینطور فیلم کوتاه «غده سیاه» با بازی جانی دپ و دیوید لینچ محصول سال 2017 اشاره کرد.

بنا به گفته برگزارکنندگان جشنواره برای اولین بار از زمان ایجاد فستیوال، نمایش های آنلاین فیلم ها و پخش زنده مراسم های افتتاحیه و اختتامیه در دسترس تماشاگران قرار خواهد گرفت.

تتسویا بِشو بنیان گذار این فستیوال روز چهارشنبه 29 جولای به رسانه ها گفت: آرزوی ما این است با مشارکت شما مردم، عصر جدیدی را در فستیوال مان ایجاد کنیم.

جشنواره فیلم ‌های «کوتاه کوتاه» ژاپن یکی از جشنواره هایی است که برنده اش جواز حضور در جوایز اسکار را بدست می آورد. این جشنواره پیش از این قرار بود بین روزهای 4 تا 14 ژوئن برگزار شود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/