ظهور نقاشی دیواری مشکوک روی دیواری در ونیز/ آیا بنکسی آمد؟

به گزارش صبا به نقل از آرت‌نیوزپیپر، همزمان با برگزاری دوسالانه هنر ونیز، یک نقاشی دیواری که به نظر می‌رسد متعلق به بنکسی هنرمند و گرافیتی‌کار پرآوازه و ناشناس بریتانیایی باشد روی دیواری در این شهر نقش بسته است.

این نقاشی دیواری کودکی مهاجر را نشان می‌دهد که جلیقه نجات پوشیده و یک مشعل به رنگ صورتی نئونی را با دست خود بلند کرده است.

این نقاشی از جهتی دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته است و آن تضاد شدیدی‌ست که با یکی از آثار به نمایش درآمده در دوسالانه هنر ونیز دارد. کریستوفر باشل هنرمند سوییسی-ایرلندی یکی از هنرمندان حاضر در این دوره دوسالانه ونیز است که با نمایش یک کشتی ماهیگیری در این نمایشگاه شرکت کرده است. این کشتی زنگ زده که متعلق به مهاجران بوده سال 2015 در سواحل لیبی غرق شده و به همراه 1000 نفر مهاجر مسافر آن به قعر دریا فرو رفته است. نمایش این کشتی، آن هم بدون عنوان و توضیحات و در نقطه‌ای توریستی از شهر حساسیت‌ها و انتقادات زیادی را برانگیخته است.

نقاشی دیواری تازه کشف شده در محله دانشجونشین شهر قرار دارد و به نظر می‌رسد کار اجرای آن در هفته گذشته انجام شده است. این اثر که تمام خصوصیات و نشانه‌های کارهای بنکسی را در خود دارد هنوز در صفحه اینستاگرام این هنرمند جنجالی و ناشناس ظاهر نشده است. «PestControl» یا تنها نهاد مخصوص ارزیابی و اصالت‌دهی به آثار بنکسی نیز هنوز درباره این نقاشی دیواری اظهارنظری نکرده است.

مساله مهاجرت یکی از موضوعات مورد توجه هنرمندان حاضر در این دوره دوسالانه هنر ونیز بوده است. بنکسی نیز به طور متناوب در کارهای خود به بحران مهاجران می‌پردازد. سال 2015 اثری از او روی دیواری در یک کمپ مهاجرتی معروف ملقب به «جنگل» پیدا شد که استیو جایز، موسس کمپانی بزرگ اپل را کیسه به دوش و با یک کامپیوتر مک در دست نشان می‌داد.

اشکان مزیدی