نرخ پایه دستمزد قرارداد نگارش فیلمنامه در سال ۹۸ اعلام شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۶
کانون فیلم‌نامه‌نویسان مصوب کرد؛

نرخ پایه دستمزد قرارداد نگارش فیلمنامه در سال ۹۸ اعلام شد

شورای مرکزی کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران نرخ پایه دستمزد قرارداد نگارش فیلم‌نامه در سال ۱۳۹۸ را تصویب کرد.

به گزارش صبا به نقل از شورای مرکزی کانون فیلم‌‌نامه‌نویسان‌سینمای ایران، شورای مرکزی کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران در جهت صیانت کاری و دفاع از حقوق صنفی همکاران، در تازه‌ترین جلسه‌ی خود پس از بحث و بررسی های کارشناسی، به اتفاق آرا، نرخ پایه دستمزد قراردادهای نگارش فیلم‌نامه را در سال ۱۳۹۸ مصوب کرد.

نرخ پایه‌ پیشنهادی کانون برای انواع نگارش فیلم‌نامه‌های داستانی به شرح زیر اعلام می‌شود:

الف- برای نگارش فیلم‌نامه‌ی سینمایی مبلغ ۸۰ میلیون تومان به عنوان رقم پایه پیشنهاد می‌شود. این رقم، کف قرارداد باید باشد. افزایش مبلغ قرارداد تا چند برابر این رقم غیرمنطقی نیست. بدیهی است که مناسبات و ملاحظه‌های حرفه‌ای مانند سابقه و تجربه فیلم‌نامه‌نویس، ژانر (گونه) فیلم‌نامه، زمان مورد نیاز برای تحقیق و پژوهش، حضور سفارش‌دهنده بین‌المللی و … همه علت‌هایی هستند که می‌توانند به افزایش نرخ پایه کمک کنند.

ب- برای نگارش فیلم‌نامه‌ی سریال‌های تلویزیونی مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای هر قسمت به عنوان رقم پایه اعلام می‌شود. مبلغ اعلام‌شده، حداقل دریافتی برای هر قسمت است و هزینه‌های پژوهش باید جداگانه پرداخت شود.

ج- برای فیلم‌نامه‌ی سریال‌های رسانه خانگی مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای هر قسمت به عنوان حداقل رقم پایه‌ی قرارداد پیشنهاد می‌شود.

توضیح این نکته لازم است که این نرخ‌ها تا پایان سال ۱۳۹۸ اعتبار دارند. شورای مرکزی کانون فیلم‌‌نامه‌نویسان‌ از همه‌ی اعضای صنف تقاضا می‌کند که در جهت حفظ حقوق خود و همکاران‌شان با رقمی کمتر از این ارقام، قرارداد نگارش فیلم‌نامه‌ای را امضاء نکنند.

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است