آرتفرهای منطقه توجهی به هنر ایران ندارند/ حضور تابستانی در «تیرآرت» سال ۹۸ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۱
مدیر گالری راه ابریشم به صبا گفت:

آرتفرهای منطقه توجهی به هنر ایران ندارند/ حضور تابستانی در «تیرآرت» سال ۹۸

مدیر گالری راه ابریشم با اعلام حضورش در «تیرآرت» امسال، از فرانسوی ها به عنوان علاقه مندان هنر ایران نام برد.

آرتفرهای منطقه توجهی به هنر ایران ندارند/ حضور تابستانی در «تیرآرت» 98

آناهیتا قبائیان مدیر گالری «راه ابریشم» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره حضور این گالری در رویداد «تیرآرت» بیان کرد: تابستان امسال در این رویداد شرکت می کنیم زیرا موقعیت خوبی برای کنار هم آمدن گالری هاست تا همه علاقه مندان یک جا شاهد آثار هنری مختلفی باشند و گالری راه ابریشم نیز مجموعه ای از آثار کاریکاتور را به نمایش خواهد گذاشت.
وی درباره شرکت نکردن این گالری در دوره قبل اظهار کرد: دوره قبل دعوت شدیم ولی به دلیل برنامه ریزی هایی که از قبل برای گالری داشتیم امکان شرکت پیدا نکردیم، اما امسال تصمیم داریم شرکت کنیم تا بازخورد آن را ببینیم.
قبائیان که تاکنون ۶ بار در رویداد «پاریس فوتو» به عنوان مهمترین آرتفر عکس دنیا شرکت داشته است، درباره آرتفرهای خارجی بیان کرد: ما برای ششمین بار سال قبل در پاریس فوتو شرکت داشتیم و در آرتفرهای منطقه از جمله دوبی و ابوظبی هم شرکت کرده ایم و اینها تجربه هایی است که از آنها نتیجه گیری می کنیم به طور مثال در آرتفرهای دبی و ابوظبی و دیگر آرتفرهای منطقه شرکت کردیم اما احساس کردیم این آرتفرهای منطقه خیلی به ما توجه نمی کنند و اروپا توجه بهتری به عکاسی ایران دارند.
وی افزود: با توجه به این که سال های زیادی فرانسه زندگی کردم و ارتباطات خوبی با رسانه ها، موزه ها و مراکز فرهنگی دارم و همچنین فرانسوی ها نیز با هنر ایرانی ها ارتباط بسیار خوبی دارند، در این آرتفر حضور بیشتری داریم.
این مدیر گالری با اشاره به ارتباط خوب فرانسوی ها با هنر ایران یادآور شد: فرانسوی ها بیش از دیگر کشورهای دنیا به هنر ایران توجه نشان می دهند به طور مثال فیلمسازان ایرانی مثل عباس کیارستمی و اصغر فرهادی نیز ابتدا در فرانسه دیده شدند و به شهرت رسیدند و بعد به دیگر کشورها معرفی شدند.
وی در پایان درباره آرتفر ایران یا همان «تیرآرت» گفت: اگر چه آرتفر ایران جوان است و مشخصات آرتفرهای دنیا را ندارد اما در این رویداد شرکت می کنیم تا بازخورد آن را ببینیم. به هر حال گردهمایی تعدادی گالری در یک جا اتفاق خوبی است و ممکن است امکان فروش هم فراهم شود. ضمن این که همه آثار نقاشی، مجسمه، عکس و … کنار هم دیده می شود و هر کدام علاقه مندان خود را خواهد داشت.
«تیرآرت» به عنوان نخستین آرتفر ایران، پنجم تیر ماه سال ۹۷ با مشارکت ۱۰ گالری و با تمرکز بر هنر معاصر و پیشروی ایران  در مجتمع «آوا سنتر» برگزار شد‌.

گالری‌های «آب‌/انبار»، «اُ»، «اثر»، «اعتماد»، «اِی‌جی»، «خاک»، «دستان»، «شیرین»، «طراحان آزاد» و «محسن» در اوّلین نسخه تیرآرت شرکت داشتند.

دوره دوم این رویداد هنری در تابستان سال ۹۸ برگزار می شود. هنوز اسامی گالری های شرکت کننده در این رویداد نهایی نشده است.
فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است