سرنوشت سریال «نفوذ» به کجا رسید/ توقف تولید به دلیل نبود بودجه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵

سرنوشت سریال «نفوذ» به کجا رسید/ توقف تولید به دلیل نبود بودجه

جواد شمقدری کارگردان سریال «نفوذ» که ۱۰ قسمت ابتدایی آن به نام «خط تماس» در بهمن سال گذشته روی آنتن شبکه یک رفت از مشکلات پیش آمده در ساخت ادامه کار خبر داد.

«نفوذ» در انتظار تامین بودجه است

جواد شمقدری نویسنده و کارگردان در گفتگو با خبرنگار صبا در مورد آخرین وضعیت فاز جدید سریال «نفوذ» گفت: فیلمبرداری کار از بهمن ماه سال ۹۶ کلید خورد و تا بهمن ماه سال ۹۷ ادامه داشت ولی متاسفانه به دلیل آنکه تلویزیون نمی تواند حمایت‌های مالی لازم را انجام دهد حدود سه ماه است که تصویربرداری متوقف شده است و منتظر تامین بودجه هستیم تا ادامه کار را انجام دهیم.
وی افزود: ما طبق برنامه ریزی حدود هفتاد درصد کار را تصویربرداری کرده‌ایم و حدود سی درصد باقی مانده است. در واقع اصلا فاز جدیدی نیست و ادامه همان کار قبلی است همه بازیگران و عوامل منتظر بودجه هستند تا بتوانیم کار را ادامه دهیم.
شمقدری درباره زمان پخش سریال «نفوذ» در صورت رفع مشکلاتی که بدان اشاره کرد، خبر داد: سریال حدود چهل قسمت خواهد بود و به دلیل آنکه موضوع فیلم تسخیر لانه جاسوسی است تمایل دارم که در ایام سیزده آبان پخش شود اما تلویزیون نظر دیگری دارد و زمان دیگری برای پخش در نظر دارد. ما علاوه بر مذاکره برای تامین بودجه، در حال صحبت با تلویزیون برای پخش سریال در ایام ۱۳ آبان نیز هستیم.
کارگردان فیلم سینمایی «بر بال فرشتگان» خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شروع تصویربرداری باقی کار با تاخیر مواجه شده است این نگرانی وجود دارد که سریال به پخش در ایام سیزده آبان نرسد.
وی در ادامه توضیحات خود درباره سریال «نفوذ» گفت: در واقع این چهل قسمت، فصل یک «نفوذ» است که مقطع پیروزی انقلاب تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می کند و اگر صدا و سیما حمایت کند فصل‌های بعدی کار را که بعد از تسخیر لانه جاسوسی تا کودتای نوژه و حمله آمریکا به طبس و شروع جنگ تحمیلی را روایت می کند، خواهیم ساخت.
شمقدری نقدی به صدا و سیما داشت و تصریح کرد: متاسفانه برای ساخت سریال «نفوذ» تا به این لحظه اذیت شده ایم و انگار صدا و سیما برای ساخت این سریال دغدغه‌ کافی ندارد. شاید بیشتر به دنبال ساخت سریال‌های اجتماعی که در هر شرایط و فضایی می شود آنها را ساخت هستند. البته که آن سریال‌ها هم کارکرد خودشان را دارند ولی لازم است صدا و سیما عنایتی هم به سریال‌هایی از جنس «نفوذ» که به وقایع خاصی از انقلاب و تاریخ معاصر می پردازد داشته باشد. این نگرانی هم وجود دارد که برای ساخت فصل‌های بعدی سریال «نفوذ» با مشکلاتی رو به رو باشیم که امیدوارم این رویه تغییر کند.
وی در پاسخ به این پرسش که فیلمنامه فصل‌های بعدی در چه مرحله‌ای است، توضیح داد: طرح کلی‌اش به سازمان صدا و سیما داده شده است ولی یک زمان ۶ماهه نیاز داریم که متن را نهایی کنیم.

شمقدری در پایان درباره اینکه کار جدیدی دارد یا خیر، گفت: من منتظر سریال «نفوذ» هستم و بازیگران بسیار خوبی در این کار بازی کرده‌اند. افرادی چون احمد نجفی، رحیم نوروزی، کیمیا اکرمی، شهره لرستانی، جلیل فرجاد نیز از جمله بازیگرانی هستند که در این کار حضور جدی داشته‌اند و هنوز دیده نشده‌اند. امیدوارم تلویزیون زودتر کار را راه بیندازد تا بتوانیم سریال را به شکلی که خودمان تمایل داریم نه آن شکل حداقلی نهایی کنیم.

امین اسکندریان، کیمیا اکرمی، احمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح میرزا آقایی، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، جلیل فرجاد، ماشاله شاه مرادی، کاوه سماک باشی، سید امیر حسام شجاعی، شیوا بلوچی، نجوا صاحب الزمانی، فاطمه بیگی، محمد جواد جعفرپور، جلال فاطمی، هوشنگ تولکی و امیرمحمد زند بازیگران ایرانی این مجموعه هستند.
سایر عوامل این سریال عبارتند از نویسنده جواد شمقدری، مهدی ارگانی مشاور و ناظر پروژه، محمود غلامی مجری طرح، عبدالحمید قدیریان مدیر هنری، حمیدرضا همتی مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان، هادی شلال وند مدیر تصویربرداری، شهریار بحرانی مدیر تدوین، داریوش صالحیان طراح گریم، عباس رستگارپور مدیر صدابرداری، علی نصیری نیا طراح صحنه، بهار مومنی طراح لباس، داوود رسولیان طراح جلوه‌های ویژه میدانی، بهنام خاکسار جلوه‌های کامپیوتری، بهنام جعفرپور دستیار دوم کارگردان، حسین کشاورزی جانشین مدیر تولید، داوود ناظمی دستیار تولید، علی علی اکبری دستیار تولید، اصغر جبارپور مدیر تدارکات، امیرحسین مدرس دستیار برنامه ریز، مهدی نبی زاده عکاس.

یاسمن رئیسی یکتا

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است