«ماجرای عجیب سگی در شب» اولین تجربه‌ام در کارگردانی است/ پشیمان نیستم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۲

«ماجرای عجیب سگی در شب» اولین تجربه‌ام در کارگردانی است/ پشیمان نیستم

افسانه کمالی بازیگر جوان عرصه تصویر که قصد دارد اولین تجربه کارگردانی خود در تئاتر را با «ماجرای عجیب سگی در شب» پشت سر بگذارد درباره تلاش هایش برای رسیدن به این نقطه توضیح داد.

به گزارش خبرنگار صبا، افسانه کمالی بازیگر سینما و تلویزیون در اولین تجربه کارگردانی خود در عرصه نمایش، «ماجرای عجیب سگی در شب» را روی صحنه تماشاخانه نوفل لوشاتو می برد.

وی در گفتگو با خبرنگار صبا با اشاره به اینکه ترجمه این نمایشنامه توسط خودش به سرانجام رسیده است، گفت: نویسنده این نمایشنامه سیمون استیونز است که برای اقتباسش از رمانی به همین نام اثر مارک هادون برنده جایزه تونی شد. «ماجرای عجیب سگی در شب» قصه یک نوجوان ۱۵-۱۶ ساله اوتیسمی است که اتفاقاتی برایش پیش می آید.

بازیگر سریال «سایه بان» در مورد علت ورودش به تئاتر عنوان کرد: تئاتر برای من خیلی جذاب و خاص است و دلم می خواست تجربه ای در این زمینه داشته باشم که چطور می شود تصویر ذهنی از نمایشنامه را روی صحنه به نمایش درآورد.

بازیگر فیلم سینمایی «یک روز به خصوص» با نام بردن از علی شمس به عنوان مشاور این نمایش و تشکر از او گفت: پس از ترجمه نمایشنامه «ماجرای عجیب سگی در شب» در مرداد ماه سال گذشته تلاش برای تولید نمایش را شروع کردم و در این راه آدم های زیادی را دیدم و تجربه های عجیبی برایم رقم خورد. چون می خواستم روی پای خودم بیاستم و صفر تا صد کار را خودم انجام دهم و اجرای این نمایش برایم حیثیتی بود، تلاش زیادی کرد و هر بار که زمین خوردم دوباره شروع کردم و بالاخره توانستم با یک تیم خیلی خوب که به من اعتماد کردند تمرین را از بهمن ماه آغاز کنم.

کمالی در پایان با بیان اینکه به وجود سختی های سر راهش از اینکه به عرصه نمایش وارد شده پشیمان نیست، عنوان کرد: کار اول همیشه سختی های خودش را دارد ولی من پشیمان نیستم چون این تجربه بی نهایت برای من درس داشت.

«ماجرای عجیب سگی در شب» نوشته سیمون استیونز و براساس رمان تحسین‌شده مارک هادون است و ماجرای کریستوفر ۱۵ ساله را روایت می کند که بسیار باهوش است اما در تجزیه و تحلیل رخدادهای روزانه مشکل دارد. اتفاقاتی موجب می‌شود او را متهم به کشتن سگ یکی از همسایگان کنند و او برای اثبات بی‌گناهی خود راهی سفری می‌شود که زندگی‌اش را کاملا تغییر می‌دهد.

نمایش «ماجرای عجیب سگی در شب» به کارگردانی افسانه کمالی قرار است خرداد و تیر ۹۸ در تماشاخانه نوفل لوشاتو هر شب ساعت ۲۱ روی صحنه برود.

محمد فواد وکیلی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است