شاهد همراهی رسانه ملی در اکران رمضان نیستیم/ سرگروه ها تغییر نمی‌کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۳
رییس انجمن سینماداران به صبا گفت:

شاهد همراهی رسانه ملی در اکران رمضان نیستیم/ سرگروه ها تغییر نمی‌کنند

رییس انجمن سینمادارن وضعیت فروش فیلم ها در ماه رمضان را رضایت بخش ندانست و ابراز امیدواری کرد فروش فیلم ها از اکران عید فطر بهتر شود.
محمد قاصداشرفی رییس انجمن سینماداران درباره وضعیت فروش فیلم ها با شروع ماه رمضان در گفتگو با خبرنگار صبا اذعان کرد: در سال های گذشته و با شروع ماه رمضان، تلویزیون تیزر فیلم های روی پرده را  پخش می کرد و این تبلیغ و  اطلاع رسانی برای فیلم ها ممکن بود ولی متاسفانه در حال حاضر شاهد این موضوع در تلویزیون نیستیم.
وی ادامه داد: ماه رمضان یکی از ماه هایی بود که سینما بسیار رونق داشت و واقعا هم خانواده ها تحریک می شدند که در این ماه فیلم ها را بعد از افطار ببینند ولی متاسفانه امسال و سال گذشته فیلم های خوب و جذابی که مناسب این ماه باشد در سینما اکران نشد و سینما نتوانست در ماه رمضان آن طور که باید مخاطبان را جذب کند.
این سینمادار تاکید کرد: از نظر ما همه فیلم ها دارای اعتبار هستند، ولی اکران هر فیلمی زمان خاصی دارد و به توانایی آن برای فروش بازمی گردد.
قاصداشرفی در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل طرح نیم بهای افطار تا سحر که در سال های گذشته در سینماها اجرا می شد دیگر اجرا نمی شود، اذعان کرد: چون تصمیم گیرنده شورای صنفی اکران است و امسال نظر آن ها این بود که تا افطار بلیت ها نیم بها باشد و بعد از افطار تمام بها.
او اضافه کرد: من به عنوان یک سینمادار این طرح را نپسندیدم و به همکاران هم این موضوع را اعلام کردم که بهتر است فیلم ها بعد از افطار نیم بها شوند و خانواده ها را تشویق کنیم که زمان افطار تا سحر را به تماشای فیلم های روی پرده بنشینند، ولی فکر می کنم این طرح برای صاحبان فیلم ها مناسب نبود و فکر می کردند که طرح نیم بها برای پیش از افطار بهتر است، اما شخص من به عنوان یک سینمادار با این طرح نیم بها بودن بلیت ها پیش از افطار مخالف هستم.
رییس انجمن سینمادران درباره وضعیت فروش فیلم ها توضیح داد: وضعیت فروش فیلم ها متوسط است. فیلم ها در ماه رمضان افت فروش داشته اند و حتی فیلم های پرفروشی چون «تگزاس ۲» و «متری شش و نیم» هم در ماه رمضان با این افت فروش چند درصدی مواجه شده اند.
او اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون فروش ها نسبت به سال گذشته بهتر بوده و فعلا در ماه رمضان است که این فروش ها تحت تاثیر قرار گرفته و امیدوارم در عید فطر و پایان ماه رمضان فیلم ها اوج خوبی پیدا کنند.
مدیر سینما ماندانا در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر مشخص شدن تکلیف سرگروه ها و بازگشت پردیس کورش به سرگروهی بیان کرد: فعلا قرار نیست سرگروه ها تغییر کنند چون بسیاری از فیلم ها قرارداد بسته اند و فعلا نمی شود تغییری در سرگروه ها ایجاد کرد و باید دید در آینده شورای صنفی و شورای عالی اکران چه تصمیمی می گیرند.
زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است