«بومرنگ» موضوعات جامعه را با نمایش بیان می‌کند/ از غارنشینی تا امروز | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
نوید جولایی در گفتگو با صبا:

«بومرنگ» موضوعات جامعه را با نمایش بیان می‌کند/ از غارنشینی تا امروز

تهیه کننده «بومرنگ» بخش های مختلف این برنامه را که از رادیو صبا روی آنتن می رود تشریح کرد و به برخی مشکلات پیش روی برنامه سازی در رادیو اشاره کرد.

نوید جولایی تهیه کننده «بومرنگ» که از رادیو صبا پخش می شود درباره اهدافی که این برنامه دنبال می کند، گفت: برنامه ترکیبی نمایشی «بومرنگ» با هدف بررسی موضوعات روز جامعه و اتفاقات شایع در آن تولید و پخش می شود که در قالب سه پلاتوی نمایشی بررسی می شود.

وی درباره دلیل انتخاب موضوع برنامه  اینگونه توضیح داد: صحبت درباره مسایل روز جامعه برای مردم قابل لمس و ارتباط برقرار کردن با آن راحت تر است زیرا مردم در بطن جامعه با این مسایل سروکار دارند و از جنس خودشان است.
جولایی افزود: با توجه به نام برنامه قصد داریم نشان دهیم که معمولا کارهایی که در دنیا انجام می دهیم به سمت خودمان بازمی گردد مانند بومرنگ که وقتی آن را پرت می کنیم به سمت خودمان برمی گردد.
تهیه‌کننده «بومرنگ» با اشاره به اینکه برنامه با سه آیتم کلی در قالب نمایش به صورت چرخشی در هر قسمت اجرا می شود، گفت: «شاه جهان»، «شاگرد و اوستا در خیاطی» و «پدربزرگ و نوه» از آیتم های نمایشی «بومرنگ» و چیدمان آنها به نحوی است که موضوع را در قالب های مختلف بررسی کنیم. به عنوان مثال بخش شاه جهان درباره درباری که برای ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سال پیش بوده، است. پدربزرگ و نوه بخش دیگری است که با اشاره به اختلاف سنی افراد به بررسی موضوع برنامه می پردازد.
وی درباره دیگر آیتم های برنامه مطرح کرد: آیتمی با نام «ببری و بدری» که دو نفر غارنشین هستند زمانی اجرا می شود که بخواهیم موضوع را در زمان های دور بررسی کنیم. یک بخش کارشناسی داریم که کارشناسِ رادیو موضوعی را با مجری کاملا جدی برنامه بررسی می کند.
جولایی در پایان گفت: مشکلی که تهیه کنندگان برنامه های رادیویی با آن روبه رو هستند مساله نظارت بیش از حد بر محتوای برنامه ها و سلیقه ای عمل کردن است. اینگونه رفتار ها به موضوع برنامه و تلاش تیم سازنده صدمه می زند.
«بومرنگ» به تهیه کنندگی نوید جولایی، نویسندگی مهتاب سهیلی نیک و اجرای گلچهره زند شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می شود. گلچهره زند و حمید الهیاری از بازیگران بخش نمایشی این برنامه هستند.

سپیده شریعت رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است