«به مَگَزی خوش آمدید» در ۱۰ سال نوشته شد/ ۳ قصه بهم پیوسته | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۴
داریوش احمدی در گفتگو با صبا:

«به مَگَزی خوش آمدید» در ۱۰ سال نوشته شد/ ۳ قصه بهم پیوسته

دومین اثر داریوش احمدی نویسنده خوزستانی با عنوان «به مگزی خوش آمدید» از سوی نشر نیماژ روانه بازار شد.
داریوش احمدی نویسنده در گفتگو با خبرنگار صبا درباره تالیف جدید خود اینگونه توضیح داد: این کتاب، مجموعه ای شامل ۱۱ داستان است که سه داستان انتهای کتاب به هم پیوسته است.
وی درباره عناوین این مجموعه داستان بیان کرد: این داستان ها را در طول ۱۰ سال گذشته نوشته ام که شامل «به رنگ روزهای خوش»، «آن چیزی که از کودکی می شناختم»، «به مگزی خوش آمدید»، «پنج شنبه سگی»، «خدای خفته»، «خواب علفزار»، «هوای گریه»، «ساحره»، «جمال پور و نشمه اش»، «شام آخر» و «محفل های شبانه» می شود و  سه داستان آخر به هم پیوسته است و مربوط به سال هایی است که کار نقشه برداری انجام می دادم و در واقع داستان های کارگاهی محسوب می شود.
احمدی در پایان درباره عنوان کتاب توضیح داد: عنوان کتاب «به مگزی خوش آمدید» است و مگزی اسم منطقه ای است که در داستان از آن استفاده کرده ام.
«به مگزی خوش آمدید» دومین اثر داریوش احمدی است که در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۲۹ هزار تومان از سوی نشر نیماژ روانه بازار شده است.
احمدی متولد ۱۳۳۵ در جنوب کشور است. داریوش احمدی با اولین کتابش، مجموعه داستان «خانه‌ کوچک ما» که در سال ۹۶ از سوی نشر نیماژ منتشر شد توانست توجه‌ منتقدان، مخاطبان و داوران جایزه‌ های مهم داستان را به خود جلب کند.
مقام نخست جایزه‌ ادبی سیلک کاشان، برنده‌ دوسالانه داستان شیراز، تجلیل در جایزه‌ جلال آل احمد، کاندید دریافت بهترین مجموعه داستان از جایزه‌ هفت اقلیم و نامزد جایزه‌ احمد محمود از جمله افتخارات داریوش احمدی برای انتشار مجموعه داستان «خانه‌ی کوچک ما» در سال ۱۳۹۶ بود.
فاطمه حامدی خواه

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است