ناگزیر به اجرای «واجد شرایط» بودیم/ مردم از هنر ریشه‌دار تئاتر حمایت کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۴
مصطفی کزازی در گفتگو با صبا:

ناگزیر به اجرای «واجد شرایط» بودیم/ مردم از هنر ریشه‌دار تئاتر حمایت کنند

مصطفی کزازی ضمن اشاره به جزییات اجرای «واجد شرایط» به بیان وضعیت کنونی فضای کلی تئاتر و مشکلات این حوزه، پرداخت.

مصطفی کزازی کارگردان نمایش «واجد شرایط» با اشاره به جزییات اجرای این نمایش در تماشاخانه دا به خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری صبا گفت: یکشنبه افتتاحیه این‌نمایش با استقبال خوبی برگزار شد، دوشنبه به علت شهادت اجرا نداشتیم و سه شنبه به عنوان روز دوم اجرا روی صحنه رفتیم که استقبال آنچنانی نشد و دلیلش هم مشخص است یعنی شیوع ویروس کرونا و ترس مخاطب از ابتلا به آن، باعث خلوتی سالن شده است.

او درباره حمایت ها از گروه ها و سالن های تئاتر بیان کرد: اطلاع دقیق از اینکه قرار است چه اتفاقی در راستای حمایت از سالن های خصوصی رخ‌ دهد، ندارم اما حمایت ها در بخش های دولتی بوده و احتمالا خواهد بود.

این کارگردان تئاتر با بیان این مطلب که با آگاهی نسبت به شرایط موجود اجراهای خود را آغاز کرده است، بیان کرد: ما هم با آگاهی نسبت به شرایط موجود اجرا را آغاز کردیم. زندگی روحی و ارتزاقمان به این کار وصل است و به طور معمول شغل دیگری نداریم پس چاره ای نداریم زیرا حتی در طول سال به علت وجود مناسبات مختلف و نبود پروژه های زیاد، آنچنان درگیر نیستیم.

وی اظهار کرد: این نمایش قرار بود اواسط اسفند ۹۸ روی صحنه برود که به علت کرونا تعطیل شد سپس قرار شد که تیرماه اجرا برویم و مجوزها هم صادر شد اما خودم صلاح دیدم که عقب بیفتد اما از آنجایی که جلوتر آمدیم و دیدیم مجوزها وجود دارد و پروتکل ها رعایت می شود از سویی تاریخ دقیقی از آنچه که قرار است رخ‌ بدهد، نداریم تصمیم گرفتیم در مرحله سوم روی صحنه برویم.

کزازی در پایان عنوان کرد: امیدوارم سختگیری ها برای ورود جوان های مستعد کمتر و فضا بازتر شود از طرفی مسئولان، تدابیر ویژه‌ای برای داستان کرونا و البته همزمانی کار کردن در چنین شرایطی بیندیشند و در نهایت مردم با آسایش خاطر به دیدن نمایش ها بیایند و از این قشر مهجور حمایت کنند و برای زنده ماندن این هنر قدیمی و ریشه دار ما را تنها نگذارند چون با شرایط به شدت دشواری روبرو شدیم.

نمایش «واجد شرایط» به کارگردانی مصطفی کزازی از پنجم تا بیست و یکم مرداد هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه دا روی صحنه می رود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000