عده‌ای پشت دوربین به شدت کار می‌کنند تا برخی جلوی دوربین پول درو کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۵
منوچهر مصیری در گفتگو با صبا:

عده‌ای پشت دوربین به شدت کار می‌کنند تا برخی جلوی دوربین پول درو کنند

یک کارگردان پیشکسوت می گوید سال هاست نتوانسته فیلم بسازد و دلیل اصلی آن دستمزد بالای برخی بازیگران است.

منوچهر مصیری کارگردان پیشکسوت سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا اظهار کرد: وضعیت در سینما به اندازه‌ای حاد شده که امکان کار کردن برای فیلمسازانی چون من پایین آمده و دلیل اصلی این مساله هم دستمزد بسیار بالای بازیگران است.

کارگردان فیلم «مکافات» افزود: دستمزد بازیگران در سینما به اندازه ای بالا رفته که اگر من بخواهم فیلمی سینمایی را جلوی دوربین برم برای بازیگرانش باید هفت یا هشت میلیارد هزینه کنم! این اتفاق درحالیست که عده‌ای زیادی پشت دوربین به شدت کار می‌کنند تا عده‌ای آقا یا خام جلوی دوربین پول درو کنند. اینکه من کار نمی‌کنم، اتفاقی خوشایند نیست که از آن راضی باشم، زیرا هر فیلمسازی آرزو دارد دائم در حال فیلمسازی باشد و شرایط نامساعد موجود باعث شده به واسطه بیکاری به بیماری مبتلا شوم.

این فیلمساز با اشاره به اینکه در همه جای دنیا باب است کارگردان هم اندازه بازیگر نخست دستمزد دریافت کند، بیان کرد: این اتفاق در ایران هیچگاه رخ نمی‌دهد. برای برطرف شدن معضل موجود پیشنهادم این است که بازیگران در سود و زیان فیلم‌ها شریک شوند، یعنی هنرپیشه‌ای که دستمزد میلیاردی می‌گیرد به نحوی در سود و زیان کار شریک باشد، البته می‌دانم این راهکار به لحاظ سینمایی غلط است ولی برای رهایی از مشکلی بزرگ به نظرم این بهترین کار ممکن در زمان حال است.

مصیری با بیان اینکه ۹ سال از ساخت آخرین فیلمش می‌گذرد، اظهار کرد: نزدیک به یک دهه است که فرصت فیلمسازی برای من فراهم نشده است، اما این به این معنا نیست که بیکار باشم. برای مثال سال گذشته مستندی با عنوان «تهران و هوای تازه» ساختم که در آن به دغدغه‌های محیط زیستی توجه می‌شد.

وی در پایان گفت: تصمیم داشتم در شبکه نمایش خانگی کاری را جلوی دوربین برم که متاسفانه به دلیل ندادن مجوز ساخت، در این حوزه نیز با محدودیت مواجه شدم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است