تلویزیون خود را از حضور برخی هنرمندان محروم کرده است/ بازی با «دروغ» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۹
افشین هاشمی در گفتگو با صبا:

تلویزیون خود را از حضور برخی هنرمندان محروم کرده است/ بازی با «دروغ»

افشین هاشمی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر معتقد است حضور سلبریتی ها در تلویزیون در تضاد با ساخته شدن آثار فاخر نیست.

به گزارش خبرنگار صبا، افشین هاشمی پس از اجرای دو نمایش «هملت شاهزاده اندوه» و «آپارتمان» به کارگردانی محمد عاقبتی در نیویورک، به زودی در نمایش «دروغ» اثر فلورین زلر به کارگردانی آریان رضایی روی صحنه خواهد رفت.

وی در گفتگو با خبرنگار صبا با اشاره به آثار ترجمه شده فلورین زلر توسط ساناز فلاح فرد گفت: فلورین زلر از جمله نمایشنامه نویسانی است که این روزها بچه های تئاتر نمایشنامه های او را برای اجرا انتخاب می کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه همه آثار زلر را نخوانده است، بیان کرد: در دو سه نمایشنامه ای که خوانده ام به نظرم «دروغ» بهترین است.

بازیگر نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» با بیان اینکه اجرای «دروغ» اولین اجرای این نمایشمنامه در ایران است، برنامه ریزی برای برنامه کاری خود پس از اجرای «دروغ» را منوط به اکران فیلمش دانست.

بازیگر سریال «مسافرخانه سعادت» در بخش دیگر صحبت هایش به موضوع حضور سلبریتی ها و افراد مشهور در تلویزیون اشاره کرد و این حضور را موضوع منفی ای ندانست و گفت: برخی از افراد مشهور شهرتشان را مدیون تلویزیون هستند و این موضوع فقط برای امروز نیست بلکه در دوران جنگ یا حتی پیش از انقلاب هم همینطور بوده است.

هاشمی افزود: نفس استفاده از آدم های محبوب و مشهور در برنامه های تلویزیونی که باعث جلب مخاطب بیشتر برای تلویزیون شود به خودی خود اصلا چیز بد و در تضاد با ساخته شدن اثر خوب و فاخر نیست. تلویزیون رسانه ای است که تلاش می کند تمام سلایق را در نظر بگیرد از مخاطبان جدی فیلم های مستند تا خانه داری که فقط دوست دارد تلویزیون روشن باشد که هنگام کارهای خانه آن را ببیند و اینها در تقابل هم نیستند.

وی ادامه داد: با این وجود، امروز تلویزیون به دلایل ممنوعیت ها و محدودیت هایی که خودش برای خودش فراهم کرده است مجبور می شود برای جلب مخاطب بیشتر راه هایی غیر از راه های اصلی و واقعی را پیگیری کند. ساخته شدن آثاری مثل سه گانه «نیمکت»، «توی گوش سالمم زمزمه کن» و «مسافر خانه سعادت» که سه مجموعه ۹۰ قسمتی بودند با گروه ثابت اجرایی حاصل اندیشه ای است که در عین اینکه شادی و فرح برای مخاطب را در نظر می گیرد، می خواهد مفهومی را هم منتقل کند.

این بازیگر تئاتر در پایان بیان کرد: این آثار توسط محمد رحمانیان کارگردانی شد و نویسندگانش از بهترین نمایشنامه نویسان ما یعنی محمد رضایی راد، حمید امجد، ایوب آقاخانی و خود محمد رحمانیان بودند. اینکه امروز اینچنین برنامه هایی ساخته نمی شود یکی از همان محرومیت هایی است که تلویزیون خود را دچار آن کرده است؛ یعنی تلویزیون خودش را از حضور شخصی مانند محمد رحمانیان محروم کرده و به تبعش چنین برنامه هایی دیگر ساخته نمی شود.

محمدفواد وکیلی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است