طنازی مردم ما را شگفت‌زده می‌کند/ رادیو صبا به دنبال امیدبخشی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۴
مژده آقامحمدی در گفتگو با صبا:

طنازی مردم ما را شگفت‌زده می‌کند/ رادیو صبا به دنبال امیدبخشی است

تهیه کننده برنامه های رادیویی «صبح صبا» و «نقل نقلستان» درباره موضوع برنامه ها، بخش های مختلف آن و مسایل و مشکلات رادیو سخن گفت.
مژده آقامحمدی تهیه کننده برنامه صبحگاهی «صبح صبا» که از رادیو صبا پخش می شود در گفتگو با خبرنگار صبا گفت: برنامه صبحگاهی و شاد «صبح صبا» که از رادیو صبا پخش می شود به دنبال شروع یک روز خوب و شاد و امیدبخشی به شنوندگان است.
وی با بیان اینکه سیاست رادیو صبا این است که درباره مسایل تلخ صحبت نکند، عنوان کرد: به دلیل آنکه مردم خودشان با مسایل تلخ مواجه هستند ما تصمیم گرفتیم «صبح صبا» برنامه ای طنز با هدف ایجاد خلاقیت باشد. زمانی که موضوعی را مطرح می کنیم به دنبال آن هستیم که مردم خلاقیت طنزگونه داشته باشند که اتفاقا در این زمینه بسیار موفق هستند و باعث تعجب ما می شوند.
تهیه کننده «صبح صبا» درباره بخش های مختلف برنامه بیان کرد: زمینه برنامه پیامک خوانی است، یعنی پیامک هایی را که مردم برای برنامه می فرستند اگر قابلیت داشته باشد به شکل نمایشی اجرا می کنیم و یا عکس العمل طنز نشان می دهیم. همچنین موضوعات مختلف را به شکل طنز بیان می کنیم و نمایش های کوتاه طنزگونه نیز داریم. گزارش های مردمی درباره موضوع برنامه و پخش ترانه های شاد و امیدبخش از دیگر بخش های برنامه است.
آقامحمدی افزود: «جنگل صبا» عنوان بخش دیگر برنامه است که فردی همراه با حیوانات جنگل درباره موضوع برنامه صحبت می کند و ماجراهایی برای آنها رخ می دهد. «دانستنی های صبا» آیتمی است که شروع آن با آیا می دانید و بحث درباره موضوع برنامه بین دو نفر است.
مدیتیشن در میان شوخی و خنده!
وی اجرای نمایشی لطیفه ها با عنوان «قلقلک» و آیتم شوخی با اخبار که سعی دارد از خبرهای اجتماعی که تلخ هم نیستند استفاده کند از دیگر بخش های برنامه دانست و گفت: «یوگاتیشن» عنوان بخش دیگر و در واقع همان مدیتیشن است. در این بخش از برنامه یکی از مجریان قصد دارد تمرکز کند اما با شیطنت مجری دیگر و درگیری با اتفاقات و مسایل روزمره تمرکزش بهم می خورد و با طنز و شوخی تمام می شود.
در «نقل نقلستان» چه خبر است؟
تهیه کننده برنامه «صبح صبا» درباره دیگر برنامه‌ های خود که از رادیو صبا پخش می شود، بیان کرد: «نقل نقلستان» عنوان برنامه ای است که به معرفی طنزپردازان در حوزه های مختلف نویسندگی، کاریکاتور، داستان نویسی و شعر می پردازد.
وی ادامه داد: «نقل نقلستان» به صورت گفتگویی صمیمی با شخص طنزپرداز است که فقط آثارش را در برنامه معرفی نمی کنیم بلکه با شخصیت او نیز آشنا می شویم. نوع نگاه فرد به زندگی، طنز و مشکلات آن و محیط اطراف، خانواده، سبک زندگی، علایق آن فرد و اینکه آثار چه کسی را در حوزه طنز می پسندد محوریت سوالات ما از طنزپرداز است.
به گفته وی، گفتگوی صمیمانه با نزدیکان شخص طنزپرداز و اجرای بخشی از یکی از آثار فرد به شکل نمایشی از بخش های مختلف این برنامه است.
تهیه کننده برنامه «نقل نقلستان» در بخش پایانی صحبت هایش با اشاره به اینکه ضعف نویسندگی در کل رادیو محسوس است، تصریح کرد: نویسنده خوب در رادیو کم داریم و نویسنده طنز کمتر، به همین دلیل ممکن است متن طنز به تکرار بیفتد.
وی با بیان اینکه لازم است مسئولان به رادیو صبا که رسانه ای نوپاست بیشتر توجه می کنند، گفت: مکانی با همه امکانات وجود ندارد تا ما مجبور نشویم برای کار از این ساختمان به آن ساختمان برویم. در رادیو به برنامه های در قالب طنز نیز کمتر بها داده می شود.
آقامحمدی در پایان درباره بازخورد برنامه های رادیویی بین مردم گفت: مردم به طنز علاقه مند هستند و زیاد می شنوم که رادیو صبا گوش می کنند و از اینکه تمام عوامل برنامه ها را می شناسند، تعجب می کنیم. با توجه به اینکه رادیو صبا در ۷ استان به شکل اف ام می گیرد اما تعداد پیامک های ما نشان می دهد، مخاطبان آن زیاد هستند اما متاسفانه بازخورد برنامه ها به شکل درست و دقیق آمارگیری نمی شود و ما متوجه نمی شویم که چه قدر مخاطب داریم.
برنامه «صبح صبا» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۰۸:۰۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا به صورت زنده پخش می شود.
مژده آقامحمدی تهیه کننده، محمدرضا قلمبر و گلچهره زند به عنوان مجری و فرید رشیدی گزارشگر همراه مخاطبان هستند. نویسندگی برنامه نیز بر عهده معصومه پاکروان، فاطمه اعتمادی و حمید پارسا است.
«نقل نقلستان» به تهیه کنندگی مژده آقامحمدی، اجرای مهدی فرج اللهی، با بازی امین ضیایی و گزارشگری فرید رشیدی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۷ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز پخش می شود.
سپیده شریعت رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است