ستاره چینی به ریاست هیات داوران جشنواره فیلم توکیو رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۹
در فستیوال کن اعلام شد

ستاره چینی به ریاست هیات داوران جشنواره فیلم توکیو رسید

بر اساس اعلام مسئولان فستیوال فیلم توکیو، جانگ زئی بازیگر سرشناس چینی رییس هیات داوران این جشنواره شد.

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، جانگ زئی بازیگر پرآوازه سینمای چین به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی توکیو برگزیده شد.

تاکئو هیساموتسو دبیر جشنواره فیلم توکیو با اعلام این خبر در فستیوال کن گفت: زئی از پیشروترین بازیگران زن جهان است و بازی درخشان او در فیلم «شاهزاده راکون»(۲۰۰۵) به کارگردانی سیجون سوزوکی فیلمساز افسانه‌ای ژاپنی، افراد بسیاری را در ژاپن به او علاقه‌مند کرده است.

زئی ۴۰ ساله اولین بار با اولین فیلم بلند خود یعنی « مادر و پدر من»(۱۹۹۹) به کارگردانی ژانگ ییمو به ژاپن سفر کرد؛ اثری که در نهایت خرس نقره‌ای جشنواره برلین را برای او به ارمغان آورد. بازی در نقش‌های اصلی فیلم‌های «ببر خیزان، اژدهای پنهان»(۲۰۰۰)، «ساعت شلوغی۲»(۲۰۰۱)، «خانه خنجرهای پران»(۲۰۰۴) و «خاطرات یک گیشا»(۲۰۰۵) و کار با کارگردانان بزرگی چون ژانگ ییمو، آنگ لی، وونگ کار وای، برت رتنر و راب مارشال از او یک ستاره بین‌المللی ساخت و جوایز بسیاری را نصیب او کرده است.

جانگ زئی پیش از این داور جشنواره‌های مختلف و از جمله فستیوال کن بوده است.

سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو که یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی در آسیا و جهان است از ۲۸ اکتبر تا ۵ نوامبر برگزار خواهد شد.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است