موزه هنرهای معاصر مجسمه درمبخش را خرید/ شکل‌گیری ایده های طنازانه در قالب حجم

کامبیز درمبخش هنرمند طراح و کاریکاتوریست در گفتگو با خبرنگار صبا درباره استقبال از دو نمایشگاه آثارش در گالری های «راه ابریشم» و «دیلمان» گفت: آخرین نمایشگاه آثار من همراه با آثاری از سهیل حسینی با عنوان «سالاد» در گالری دیلمان روز جمعه 27 اردیبهشت به پایان رسید و نمایشگاه دیگری هم با عنوان «بازی تاش و خط» در گالری «راه ابریشم» به همراه آقایان احمد عربانی و جواد علیزاده داشتم که نمایشگاه پژوهشی بسیار خوب و پربازدیدکننده ای بود.
وی افزود: در نمایشگاه «سالاد» در گالری «دیلمان» 35 اثر گرافیک، نقاشی و تصویرسازی روی دیوار بود و حدود 20 اثر به فروش رسید که این میزان علاقه مردم به خرید آثار من خوشحال کننده است، آن هم در شرایطی که اثر هنری خریداری ندارد. در نمایشگاه «بازی تاش و خط» در گالری «راه ابریشم» نیز با وجود آن که نمایشگاهی پژوهشی بود، از میان 8 اثری که ارائه کرده بودم، 5 اثر فروخته شد.
درمبخش با اشاره به قیمت های نازل آثارش بیان کرد: کمترین قیمت آثار من 5 میلیون تومان و بالاترین رقم 25 میلیون تومان بوده که شامل آثار پرکاری مثل آثار حجمی است.
این هنرمند همچنین از تبدیل ایده هایش به آثار حجمی و مجسمه خبر داد و اظهار کرد: بخشی از آثار حجمی و مجسمه هایم در جشنواره هنرهای تجسمی فجر به نمایش درآمد و یکی از این آثار را نیز موزه هنرهای معاصر تهران خریداری کرد و قصد دارم کار ساخت مجموعه دیگری از آثار حجمی و مجسمه های خود را با همکاری گروهی از همکارانم آغاز کنم و در آینده نمایشگاهی از این آثار برگزار کنم.
وی درباره اثر حجمی خود که به موزه هنرهای معاصر تهران فروخته است، توضیح داد: این اثر یک تنه درخت بود که سندانی از جنس شیشه در آن کار گذاشته شده بود و با توجه به تضاد میان کاربرد سندان و جنس شیشه، یادآور مفهوم شکنندگی و فرو ریختن در هر لحظه است.
درمبخش درباره نمایشگاه آثار حجمی خود توضیح داد: در حال حاضر ایده این آثار روی کاغذ طراحی شده و ممکن است در ابعاد بزرگ یک متر تا دو متر از متریال های مختلف و با حضور تیمی از همکاران نجار، حجار، عروسک ساز یا عکاس که در ساخت و اجرای آثار با من همراهی می کنند، انجام شود و با توجه به این که این کار هنوز در مرحله طراحی است، راه زیادی در پیش دارد.
درمبخش که به تازگی 2 کتاب منتشر کرده و از برگزاری 2 نمایشگاه به طور همزمان فارغ شده است، همچنان در اندیشه برگزاری نمایشگاه های دیگری در طول سال جاری است و به گفته خودش تا پاییز سال جاری، نمایشگاه تازه ای از آثاری که آماده نمایش است، برگزار خواهد کرد.
کامبیز درم‌بخش، زاده 8خرداد 1321در شیراز، طراح، کاریکاتوریست و گرافیست ایرانی است. او از شهرتی جهانی برخوردار است و برنده‌ چندین جایزه بزرگ معتبر جهانی است. تاکنون چندین نمایشگاه مستقل از آثارش در کشورهای مختلف جهان برگزار شده‌ است.
او برنده جایزه اول از بزرگ‌ترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی کاریکاتور ژاپن، آلمان، ایتالیا، سوئیس، بلژیک، ترکیه، برزیل، یوگسلاوی و چندین جایزه بین‌المللی جنبی دیگر بوده و داور مدعو چند نمایشگاه بزرگ بین‌المللی کاریکاتور بوده است.
همچنین بسیاری از آثار درم‌بخش به موزه‌های معتبر دنیا راه پیدا کرده از جمله در موزه هنرهای معاصر تهران، موزه کاریکاتور بازل در سوییس، موزه کاریکاتور گابروو در بلغارستان، موزه هیروشیما در ژاپن، موزه ضد جنگ یوگسلاوی، موزه کاریکاتور اسلامبول در ترکیه، موزه کاریکاتور ورشو در لهستان و مجموعه شهرداری شهر فرانکفورت آلمان.
همچنین در سال 1393 جایزه نشان شوالیه ملی لیاقت از سوی سفارت کشور فرانسه به کامبیز درمبخش اهدا شد.