دستورالعمل‌های فیلمنامه‌نویسی برای پُرمشغله‌ها! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
معرفی کتاب؛

دستورالعمل‌های فیلمنامه‌نویسی برای پُرمشغله‌ها!

«فیلمنامه‌نویسی برای پُرمشغله‌ها» نوشته پیلار آلساندرا  و با ترجمه نریمان افشاری به تازگی از سوی نشر بیدگل به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، «فیلمنامه‌نویسی برای پُرمشغله‌ها» نوشته پیلار آلساندرا  و با ترجمه نریمان افشاری سومین عنوان از مجموعه نگارش خلاق است که به تازگی از سوی نشر بیدگل به چاپ رسیده است.

مهم‌ترین ویژگی این کتاب شیوه آموزش آن است که از یک کتاب آموزشی صرف فراتر می‌رود و کیفیتی کارگاه‌گونه پیدا می‌کند.

زمان‌بندی درست برای پاسخ‌دادن به سوال‌های احتمالی، طرح درست و دقیق تمرین‌هایی برای جاافتادن موضوع مورد بحث و لحن روان و صمیمی نویسنده در طرح مطالب چنان است که خواننده در تمام طول کتاب می‌تواندحضور نویسنده را همچون استادی که در کارگاه نویسندگی حاضر است در کنار خود احساس کند.

«فیلمنامه‌نویسی برای پُرمشغله‌ها» کتابی است بسیار کاربردی که فارغ از نظریه‌پردازی‌ها و کلی‌گویی‌های معمول در مورد ماهیت فیلمنامه و عناصر آن صرفا به چیزهایی می‌پردازد که می‌توانند در روایت یک داستان بصری با ساختاری منسجم مفید باشند.

خواننده، چه نویسنده‌ای حرفه‌ای باشد، چه کسی که تابه‌حال هیچ تجربه‌ای در این حیطه ندارد می‌تواند با پاسخ‌دادن به پرسش‌های نویسنده و دنبال کردن شیوه او در این کتاب در نهایت یک فیلمنامه کامل بنویسد.

هرچه پاسخ‌ها دقیق‌تر و با موضوع مرتبط‌تر باشند فیلمنامه نهایی منسجم‌تر خواهد شد. به‌این معنا کتاب حاضر صرفا کتاب آموزش فیلمنامه نویسی نیست بلکه نوعی کتاب راهنماست برای فیلمنامه‌نویسان تازه‌کار و نیز حرفه‌ای که برای نوشتن هر پروژه می‌توانند دستورالعمل‌های آن را دنبال کنند و به فیلمنامه‌ای منسجم دست یابند.

پیش از «فیلمنامه‌نویسی برای پُرمشغله‌ها»، «راهنمای عملی نمایشنامه‌نویسی» نوشته نوئل گرگ و با ترجمه علی‌اکبر علیزاد و «نوشتن با تنفس آغاز می‌شود» را به قلم لرن هرینگ و با ترجمه حمید هاشمی در مجموعه نگارش خلاق نشر بیدگل به چاپ رسیده‌اند.

نشر بیدگل «فیلمنامه‌نویسی برای پُرمشغله‌ها» نوشته پیلار آلساندرا و به ترجمه نریمان افشاری را در نوبت چاپ اول و در ۳۳۲ صفحه با قیمت ۵۸ هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان به حوزه نگارش خلاق قرار داده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است