حضور ممتاز ایران در دوسالانه «فاین کرفت»/ رقیب نداشتیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۲

حضور ممتاز ایران در دوسالانه «فاین کرفت»/ رقیب نداشتیم

بهزاد اژدری هنرمند سرامیست، غرفه ایران را ممتازترین غرفه در چهارمین دوسالانه «فاین کرفت» فرانسه و صنایع دستی ایران را دارای قابلیت های ویژه در راستای خلق اثر هنری معاصر دانست.
بهزاد اژدری هنرمند سرامیست که آثارش در چهارمین «دوسالانه فاین کرفت» فرانسه ارایه شده است در گفتگو با خبرنگار صبا درباره بازخورد و استقبال از این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه بازتاب رسانه ای بسیار زیادی در فرانسه داشت و در مجلات تخصصی فرانسه آثار هنرمندان ایرانی شرکت کننده در این دوسالانه به چاپ رسید، تعداد بازدیدکنندگان از این دوسالانه نیز بسیار زیاد بود و بدون اغراق با تعداد تماشاگران یک مسابقه فوتبال برابری می کرد.
این هنرمند سرامیست درباره نظر برگزارکنندگان و مخاطبان نمایشگاه ایران در این دوسالانه بیان کرد: برگزارکنندگان، هیات ژوری و مدیریت دوسالانه به غرفه ایران بسیار توجه داشتند به طوری که به نظر آنها ایران در این دوسالانه، موفق ترین غرفه را داشت.

رییس انجمن هنرمندان سفالگر با اشاره به قابلیت های هنری صنایع دستی ایران یادآور شد: هنرمندان ما تمام موازین و قراردادهای فاین کرفت را رعایت کرده بودند و آثار هنری آنها  با بهره گیری از تکنیک های صنایع دستی کشورمان خلق شده بود که توانست علاوه بر برگزارکنندگان دوسالانه، بسیاری از مخاطبان این دوسالانه را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی درباره خلاقیت های هنرمندان ایرانی در این دوسالانه اظهار کرد: بدون اغراق، آثار هنرمندان ایرانی ممتازتر از ۱۰ کشور دیگر حاضر در این دوسالانه بود به این دلیل که در هر رشته از صنایع دستی ایران، تنوع ساخت و تکنیک وجود دارد که هنرمندان شرکت کننده در این دوسالانه به خوبی از این تنوع تکنیکی برای خلق آثار هنری بدیع استفاده کرده بودند.
اژدری در پایان بیان کرد: در همه دنیا به این نکته توجه دارند که از روش های جدید برای خلق آثار هنری استفاده کنند و در این راستا به صنایع دستی کشورهای مختلف گرایش دارند. صنایع دستی ایران نیز این قابلیت را در خود دارد که از تکنیک های مختلف آن از نظر ساختار و ریخت شناسی برای خلق آثار هنری معاصر استفاده شود، این در حالی است که هیچ کشوری در دنیا تنوع صنایع دستی کشور ما را ندارد.

روز شنبه ۴ خرداد در چهارمین روز از این دوسالانه، غرفه ایران به معرفی دو هنرمند خود پرداخت و با نمایش فیلم مستند، دو هنرمند ایرانی بهزاد اژدری و مهدی شیراحمدی به مخاطبان معرفی شدند.

چهارمین دوسالانه «فاین کرفت»، امروز ۵ خردادماه به کار خود خاتمه می دهد. این دوسالانه به مدت ۵ روز در دو بخش فراخوان و کیوریتوریال در گراندپاله‌ شهر پاریس فرانسه برگزار شد.
مهدی شیراحمدی، محمد بهابادی و محمدرضا خلجی هنرمندان فعال در عرصه‌ مجسمه ‌سازی، نیما نصیری هنرمند عرصه‌ میناکاری و نفیسه خلج، کورش آریش، بهزاد اژدری، محمد علی سجادی، محسن توحیدی و هیربد همت آزاد از هنرمندان سرامیست ایرانی در این دوسالانه آثارشان به نمایش درآمد و رجحانه حسینی به عنوان کیوریتور بخش ایران در این دوسالانه حضور داشت.
انجمن‌ هنرمندان سفالگر با حمایت و همکاری اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری  و سفارت ایران در پاریس در این دوره حامی این هنرمندان بودند.
فاطمه حامدی خواه

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000