مدیر شبکه پنج سیما به دستور رییس سازمان صدا و سیما برکنار شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲
در پی توهین به اهل سنت در یک برنامه

مدیر شبکه پنج سیما به دستور رییس سازمان صدا و سیما برکنار شد

مدیر شبکه 5 سیما به دستور رییس سازمان صدا و سیما از کار برکنار شد.
به گزارش خبرنگار صبا، جواد رمضان نژاد مدیر شبکه ۵ سیما به دستور عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیما از کار برکنار شد.
در پی قصور صورت گرفته در پخش صحبت های مداح هتاک در یکی از ضیافت های مذهبی که از شبکه پنج سیما پخش شد، با دستور رییس رسانه ملی، مدیر شبکه پنج سیما و مدیر پخش این شبکه برکنار شدند.
علی عسکری در دستوری به معاون سیما با تاکید بر اینکه حفظ و حرمت امت اسلامی همواره سیاستگذاری اصلی رسانه ملی بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بوده است، تصریح کرد: با توجه به قصور صورت گرفته و پخش ناگهانی این سخنان که موجب رنجش خاطر برادران، خواهران و علمای بزرگوار اهل سنت شده است باید در اسرع وقت مدیر شبکه و مدیر پخش برکنار شوند.
این اتفاق در حالی افتاد که صبح امروز یکشنبه ۵ خرداد، مرتضی میرباقری معاون سیما در پی سخنان مداحی که به اهل سنت توهین کرده و برنامه آن از شبکه پنج پخش شد، مدیر شبکه و مدیر پخش آن را توبیخ کرده و سه نفر را نیز اخراج کرده بود.
مرتضی میرباقری با تاکید بر اینکه پخش زنده سخنان نامربوط مداح حاضر در هیاتی که مراسم آن از شبکه پنج سیما پخش می‌شده خارج از اراده مدیران شبکه بوده است، تصریح کرد: با عذرخواهی از برادران و خواهران و علمای بزرگوار اهل سنت اعلام می‌کنم هم تهیه کننده و مدیر این برنامه اخراج و هم شخص مدیر شبکه پنج سیما به دلیل این کوتاهی توبیخ شده است.
همچنین غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه نیز امروز اعلام کرد: همین الان فرد مورد نظر در دادسرا حضور دارد و بازپرس مشغول انجام تحقیقات قضایی از این فرد است و اقدام او را یک اقدام عالمانه و عامدانه می‌دانیم؛ گرچه ممکن است این فرد توجیهاتی داشته باشد، ولی قابل پذیرش نخواهد بود و دستگاه قضایی در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی با این شخص برخورد لازم را در دستور کار قرار داده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است