شورای صنفی نمایش دخالتی در چیدمان اکران ندارد/ بی‌دلیل اَنگ می‌زنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۵
غلامرضا فرجی در گفتگو با صبا:

شورای صنفی نمایش دخالتی در چیدمان اکران ندارد/ بی‌دلیل اَنگ می‌زنند

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اعلام اینکه شورا نقشی در چینش فیلم ها در اکران ندارد، تاکید کرد شورا طبق آیین نامه پیش می رود و انگ زدن به اعضا دور از انصاف است.
غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی اکران با گلایه از نسبت دادن مشکلات اکران به این شورا در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: اکثر تهیه کنندگان، سینماداران و کانون کارگردانان چهارچوب آیین نامه شورای صنفی نمایش را می دانند، ولی متاسفانه به گونه ای وانمود می کنند که مشکلات اکران به دلیل تصمیم های شورای صنفی نمایش است.
وی ادامه داد: شورای صنفی نمایش براساس آیین نامه ای که به آن ابلاغ می شود عمل می کند پس نمی توان مشکلات اکران را به این شورا نسبت داد.
فرجی با اشاره به اینکه شورای صنفی نمایش هیچ دخل و تصرفی در انتخاب فیلم ها برای اکران ندارد، اذعان کرد: شورای صنفی نمایش نمی تواند دخالتی در چیدمان اکران فیلم ها داشته باشد چون قرارداد را تهیه کننده با سینمادار می بندد.
سخنگوی شورای صنفی نمایش اضافه کرد: نمایندگانی که  معمولا در صنوف حضور دارند بر اساس وجدان کاری معرفی می شوند، ولی خیلی راحت به آن ها انگ زده می شود که این افراد در شورای صنفی نمایش چیدمان فیلم ها را تغییر می دهند؛ در صورتی که این موضوع هیچ ارتباطی به شورای صنفی نمایش ندارد.

وی در پایان گفت: ما براساس ابلاغیه و در چهارچوب آیین نامه عمل می کنیم و اگر بخواهیم خارج از چهارچوب باشیم بحث دخل و تصرف مطرح می شود که اگر قرار است این بحث مطرح شود در جلسات شورا تهیه کننده، سینمادار و نماینده کانون کارگردانان حضور دارند و هیچ کدام اجازه این کار را نمی دهند.

زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است