می‌خواستم به سهم خودم جلوی تعطیلی تئاتر را بگیرم/ اینجا از مترو امن‌تر است!

حامد شیخی نویسنده و کارگردان نمایش «با من حرف بزن» درباره اجرای این اثر در تماشاخانه ملک آن هم در شرایط غیرعادی که جذب مخاطب دشوار است و تبعات این تصمیم در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا گفت: حدود ۲۳ سال است که بازیگری تئاتر انجام می دهم و در این مدت کم پیش آمد که انگیزه کارگردانی داشته باشم اما متاسفانه به شرایطی رسیدیم که متوجه شدم از تئاتر و اکران آنلاین حمایت عجیبی می شود و من احساس خطر کردم. می دانم این خطر وجود دارد که اگر تئاتر و اکران آنلاین روی روال بیفتد سالن های تئاتر و سینما بسته شده و تبدیل به پاساژ و دیگر موارد می شود پس به سهم خودم خواستم جلوی این اتفاق را بگیرم.

او افزود: من کمترین تمام تلاشم را با این هدف روی این نمایش گذاشتم و از سه نمایشنامه بهره گرفتم و نمایشنامه ای نوشتم که بتوانم نظر مخاطب عام و خاص را جلب کنم و خدا را شاکرم که این اتفاق افتاد. این سه نمایشنامه؛ «با من مثل باران حرف بزن» و «اطلسی های لگدمال شده» نوشته تنسی ویلیامز و نمایشنامه «خفه شو عزیزم» نوشته محمد صالح علا است. سعی کردم بر اساس تحلیلی از این سه، نمایشنامه «با من حرف بزن» را بنویسم و به اجرا ببرم.

این بازیگر با اشاره به شیوه اجرایی نمایش «با من حرف بزن» بیان کرد: در این نمایش از شیوه اجرایی گرتوفسکی بهره بردم و سعی کردم با کمترین امکانات و استفاده از عناصر مینی‌مال ذهن مخاطب را روی اثر متمرکز کنم.

این کارگردان تئاتر درباره هزینه تولید این نمایش اظهار کرد: توانستم با کمترین هزینه این نمایش را روی صحنه ببرم البته که بحث مالی در بخش درآمدزایی برای من مطرح نیست چون بیشتر به دنبال جلب نظرها و مهمتر از آن، پافشاری برای اجرای نمایش زنده با حضور تماشاگر است.

بازیگر نمایش «با من حرف بزن» با گلایه از برخی هنرمندان بیان کرد: متاسفانه در این وانفسا وقتی از هنرمندانمان برای دیدن نمایش دعوت می کنم برای نیامدن، کرونا را بهانه می کنند در عین حال می بینم همان عزیزان کلاس های بازیگری و … را با تعداد بالا برگزار می کنند و این دردآور است چون وقتی از سوی هنرمندان مورد بی مهری قرار می‌گیریم چه انتظاری می توان از بقیه داشت.

او افزود: مورد دردآور دیگر اینکه تا الان چندین مرتبه گفته اند سالن ها را به علت تجمع مخاطب تعطیل می کنیم در صورتی که به هیچ عنوان در سالن ها مخاطب بیش از 10 نفر حضور ندارند و در قیاس با مترو، بی آرتی و … قطره ای از اقیانوس هم نیست ضمن اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن ها به بهترین شکل است.

شیخی در پایان عنوان کرد: در این نمایش سعی کردم همه چیز برای مخاطب غیرمنتظره باشد یعنی اگر در ابتدای کار فضایی کلاسیک را می بینند به یکباره با فضای دیگری روبرو می شوند.

نمایش «با من حرف بزن» به نويسندگی و كارگردانی حامد شيخی است که شراره صبور ، يگانه سروری و حامد شیخی بازیگران آن هستند.

دیگر عوامل آن عبارتند از طراح پوستر: فاطمه عبدالرحيمی، دستیار کارگردان: مجتبی جعفری پور، منشی صحنه: فائزه نصیری، مدیر صحنه: محمدامین شفیق، مجری طرح: فاطمه عبدالرحیمی، عکس و تصویر: فاطمه مجدنیا، طراح گریم: فائزه نصیری.

اين نمايش با رعايت پروتكل های بهداشتی در تماشاخانه ملک واقع در خیابان شریعتی، خیابان ملک، نبش خیابان وزوایی در حال اجرا است و هر شب ساعت ۲۱ تا تاریخ ۲۴ مرداد روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/