«فراموشی» در سه جشنواره آمریکایی پذیرفته شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۲
تور فیلم کوتاه ایرانی

«فراموشی» در سه جشنواره آمریکایی پذیرفته شد

فیلم کوتاه «فراموشی» ساخته فاطمه محمدی برای اکران در سه جشنواره مختلف در شهرهای فیلادلفیا، رکسبورگ و سنت‌جرج پذیرفته شد.

به گزارش خبرنگار صبا، فیلم کوتاه «فراموشی» به کارگردانی فاطمه محمدی با نمایش در فستیوال‌های بین‌المللی «Desertscape»، «Grand Teton» و «ShortFilm Slam» در آمریکا به رقابت با دیگر رقبای خود خواهد پرداخت.

جشنواره «Desertscape»، امسال برگزاری اولین دوره خود را در شهر کویری سنت جرج تجربه خواهد کرد. این رویداد سه روزه پذیرای تمام ژانرهای سینمایی از کوتاه و بلند گرفته تا مستند و دانشجویی از فیلمسازان سراسر جهان است. جشنواره «Grand Teton» نیز امسال شاهد برگزاری اولین دوره خود در رکسبورگ آیداهو است. این فستیوال رسالت خود را در فراهم آوردن شبکه‌ای از افراد حرفه‌ای، تجربه و آموزش برای فیلمسازان تعریف کرده است.

«ShortFilmSlam» نیز رویدادی سینمایی در فیلادلفیای آمریکا است که هر دو ماه یک‌بار برگزار می‌شود. در این جشنواره هر دو ماه یکبار ۱۲ فیلم به نمایش در‌می‌آیند و اثری که بیشترین رای را از مخاطبان حضوری و آنلاین این فستیوال بیاورد برای شرکت در دوره نهایی و رقابت با برگزیدگان دیگر ماه‌ها و کسب جایزه هزار دلاری آن انتخاب می‌شود. «فراموشی» فاطمه محمدی و «شب تولد» ساخته امید شمس برای نمایش در راند سوم این فستیوال پذیرفته شده‌اند.

«فراموشی» که نخستین تجربه کارگردانی فاطمه محمدی به حساب می‌آید روایتی از مشکلات دوران سالخوردگی است. داستان فیلم درباره زنی به نام مهربانو با بازی مریم بوبانی است که تلاش می‌کند در کنار مشکلات زندگی، با آلزایمر همسرش نیز دست و پنجه نرم کند.

مریم بوبانی، محسن قاضی مرادی، مهدی کمیلی، محسن صادقی، آدرینا توشه، مهدی قاهری، محمدرضا شکریان اصل، فائزه اعظمی، حامد ادوای، مهدی اسدی و پوریا خلیلی بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند. 

«شب تولد» امید شمس هم فیلمی بیست دقیقه‌ای است و داستان دو دوست و شریک کاری را روایت می‌کند که در راه یک جشن تولد درگیر ماجراهایی می‌شوند و زوایایی پنهان از همدیگر را کشف می‌کنند.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است