پردیس سینمایی صبا همزمان با عید غدیر افتتاح می‌شود/ ورود ارتش به مباحث سینمایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۴

پردیس سینمایی صبا همزمان با عید غدیر افتتاح می‌شود/ ورود ارتش به مباحث سینمایی

«پردیس سینمایی صبا» که اولین مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه سینماست، همزمان با عید غدیر خم افتتاح می‌شود.

به گزارش صبا، «پردیس سینمایی صبا» اولین مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه سینماست که با هدف ترغیب مردم به فعالیت‌های فرهنگی و همکاری با اهالی سینما، شکل گرفته و برای بهره برداری عمومی تدارک دیده است.

محسن پریانی مدیرعامل شرکت بیمه صبا در گفتگویی درباره راه اندازی «پردیس سینمایی صبا» گفت: مجتمع تجاری صبا تحت پوشش صندوق بیمه ارتش بوده و سرمایه‌گذاری آن از این طریق انجام می‌شود. این مجتمع در ۸ طبقه طراحی شده و بخش‌هایی چون فروشگاه هایپر استار، شهر فرش، فودکورت و بخش‌های تجاری را شامل می‌شود. به طور کلی حمایت از برندهای ایرانی، کالاهای داخلی و ایجاد فضایی فرهنگی و خانوادگی از جمله اهداف تاسیس این مجموعه تجاری فرهنگی است.

وی افزود: «پردیس سینمایی صبا‌» از لحاظ موقعیت جغرافیایی در منطقه ۱۱ تهران واقع شده و سهم زیادی از مخاطب را در قالب مراکز اداری، تجاری و مجتمع های مسکونی نیروهای مسلح را به خود اختصاص داده است. بنابراین لازم دانستیم فضایی فرهنگی را برای این اقشار طراحی و به بهره برداری رسانیم. ساخت مجموعه «پردیس سینمایی صبا» به واسطه طرح‌های زیر ساختی مناسب برنامه ریزی و انجام شد و امور فرهنگی مربوط به آن با همکاری سازمان عقیدتی سیاسی جمهوری اسلامی راه اندازی خواهد شد. این مکان با مساحت ۳ هزار مترمربع به بزرگترین بخش فرهنگی _تفریحی منطقه ۱۱ تبدیل شده است.

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه

مدیرعامل شرکت بیمه صبا خاطرنشان کرد: کمبود سالن سینما در این منطقه از جمله دلایل راه اندازی «پردیس سینمایی صبا» بوده که از آبان ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شده است. در حال حاضر ۹۵ درصد این طرح اجرایی شده و در این مجموعه سینمایی ۵ سالن مجهز با ظرفیت ۹۰۰ صندلی در نظر گرفته شده است و تاکنون ۴۳ پرسنل برای فعالیت در این بخش جذب شده‌اند.

پریانی ادامه داد: سالن ۱ با ظرفیت ۵۲۰ نفر دارای امکانات چند منظوره صوت و تصویر، نمایش تئاتر و همایش‌های مختلف، سالن ۲ با ظرفیت ۱۴۴ نفر با امکان برگزاری همایش‌های ارگانی و تئاتر کودک، سالن ۳ با ظرفیت ۷۲ نفر، سالن ۴ با ظرفیت ۷۲ نفر و سالن ۵ با ظرفیت ۳۰ نفر وی آی پی با امکاناتی کامل برای استفاده عموم و خانواده‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به بکارگیری تجهیزات مدرن در سالن‌های این پردیس سینمایی خاطرنشان کرد: این سالن‌ها مجهز به امکانات متنوعی بوده و با هماهنگی سیستم فرهنگی کشور، از مرغوب ترین تجهیزات از دیگر کشورها خریداری و در آن تعبیه شده است. ناگفته نماند همه امکانات مختص سالن‌ها طراحی و ساخته شده. همچنین مکانی به نام کافه سینما در این مجموعه لحاظ شده و در آینده‌ای نه چندان دور میزبان هنرمندان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بیمه صبا درباره مشارکت «پردیس سینمایی صبا» در اکران فیلم‌های جشنواره‌ها گفت: بنابر سیاست‌های اتخاذ شده در نظر داریم از ظرفیت‌ها و امکانات «پردیس سینمایی صبا» برای اکران فیلم در ایام جشنواره‌های فیلم بهره‌برداری شده و حضور فعالی داشته باشیم. بدین منظور سالن ۱ با ظرفیت بالا طراحی شده است.

پریانی تاکید کرد: سینما یک تفریح غالبا خانوادگی است و کم پیش می‌آید در زمره تفریحات فردی قرار گیرد. بر این اساس «پردیس سینمایی صبا » علاوه بر خدمات به خانواده نیروهای مسلح با هدف استفاده عمومی مردم منطقه ۱۱ تهران از امکانات فرهنگی تاسیس و راه اندازی خواهد شد. قطعا ساخت این پردیس در فضایی تجاری و تبدیل آن به مرکزی فرهنگی اتفاق خوبی خواهد بود و امکان سرگرمی های فرهنگی را برای خانواده‌ها در مدت زمانی طولانی فراهم می‌کند. این در حالی است که تقریبا مرکز جامعی با امکانات خرید، تفریح، خوراک و سینما در تهران کم بوده و ایجاد آن خدمتی مثبت از جانب ارتش تلقی می‌شود.

اولین سینما بعد از ۵۰ سال در منطقه

وی بیان کرد: نگاه ما به طراحی این مجموعه و ایجاد پردیس سینمایی ایجاد مکانی فرهنگی بوده است چرا که آخرین سینما در این منطقه «سینما فری» بوده که در سال ۱۳۵۰ تعطیل شد. بنابراین در این فواصل منطقه‌ای تا منطقه میدان انقلاب سالنی برای استفاده عموم وجود نداشته و کمبود آن ما را در ساخت «پردیس سینمایی صبا» مصمم تر کرد.

نامگذاری سالن‌های سینما بر اساس عملیات‌های ارتش

مدیرعامل شرکت بیمه صبا افزود: نامگذاری سالن‌های «پردیس سینمایی صبا» بر اساس عناوین عملیات‌های تاثیرگذار ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس یکی دیگر از تصمیمات مدیران این مجموعه است تا مردم را بیش از گذشته با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کرده و فرهنگ دفاعی که از لحاظ فنی مختص به ارتش و عملیات‌های آن است، در این حیطه بررسی و نگاه جدیدی از  مقوله جنگ تحمیلی را به مردم بشناساند. علاوه بر نامگذاری، انگیزه مطالعه تاریخ دفاع مقدس در جنگ تحمیلی از دیگر اهداف ماست چرا که این رویدادها نیاز به مرور و یادآوری دارد.

پریانی درباره سیاست های اجرایی «پردیس سینمایی صبا»، نحوه بهره برداری و مشارکت با دیگر سازمان‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: وظیفه ما ساخت سینما بوده و تنها در بخش احداث و جذب سرمایه در تصمیم‌گیری‌ها قدرت اعمال نظر داریم. بنابراین، تمامی بهره‌برداری‌های فرهنگی و مشارکت با دیگر سازمان‌ها به اهالی آشنا به فنون سینما سپرده شده است. در این راستا با یکی از دفاتر پخش سینما وارد مذاکره شده و تمامی بهره برداری‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، تعاملات و پخش به آنها محول شده است. در قرار داد مندرج با بهره بردار وظیفه مشارکت های فرهنگی به بهره بردار سپرده و تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد. با این حال نظارت کامل بر همه امور از جانب ارتش صورت و سلیقه این سازمان نیز اعمال خواهد شد. در واقع جذب مخاطب، انتخاب فیلم‌ها و سیاست‌های مربوطه به اهالی سینما سپرده شده است.

وی سینما را تفریحی خانوادگی معرفی کرد و تاکید کرد: سینما رفتن قابل دسترس ترین تفریح محسوب شده و در سبد عموم خانواده‌ها جای دارد. در واقع مخاطب آن همه اقشار جامعه را در برگرفته است. این در حالی است که در شرایط امروز به علت مشکلات اقتصاد، مسایل فرهنگی از سبد خانوار کمرنگ شده و کتاب و کتابخوانی و امثال آن جای خود را به امور معیشتی داده‌اند. بنابراین سینما می‌تواند تا حدی این خلا را پر کرده و امکان دسترسی افراد را فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت بیمه صبا اظهار کرد: فقر و فقدان سالن‌های سینمایی در منطقه ۱۱ یکی از عوامل ایجاد این پردیس سینمایی است که ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه از این طرح استقبال بسیاری کرده‌اند. تمامی بخش‌های فنی لازم در تاسیس این مکان با نظارت کامل انجام و گزارش‎های مربوط به آن ارایه و بررسی شده است. همچنین همه امور به صورت علمی و فنی طراحی و بررسی شده و سالن‌ها کاملا استاندارد احداث شده است. پردیس سینمایی صبا یکی از کم نقص‌ترین پردیس‌های تهران است و از لحاظ سیستم رفاهی، دسترسی و موقعیتی شرایط خوبی را برای مردم فراهم کرده است.

افتتاح «پردیس سینمایی صبا » همزمان با عید غدیر

پریانی در پایان عنوان کرد: پیش بینی می‌کنیم همزمان با عید غدیر خم «پردیس سینمایی صبا» افتتاح شود. در حال حاضر ۴ سالن به طور کامل آماده بهره برداری و یک سالن در دست تکمیل است و امیدواریم بهره بردای مناسبی از این فضای فرهنگی در عرصه سینمایی صورت گیرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است