ادای احترام به آخرین ستاره عصر طلایی هالیوود/ بنیاد بوگارت و اسکار تسلیت گفتند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶

ادای احترام به آخرین ستاره عصر طلایی هالیوود/ بنیاد بوگارت و اسکار تسلیت گفتند

موسسات و شخصیت های مشهور از جمله بنیاد بوگارت و آکادمی اسکار به خبر درگذشت اولیویا دی هاویلند واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اونینگ‌اکسپرس، دیروز پس از آنکه وکیل اولیویا دی هاویلند خبر درگذشت این ستاره بزرگ سینمای جهان را در ۱۰۴ سالگی در کشور فرانسه تایید کرد بلافاصله سیل پیام های تسلیت از جانب شخصیت ها و بنیادهای مطرح سینمایی در ستایش ستاره «بربادرفته» روانه شد.

در بیانیه دیروز (۲۶ جولای) وکیل اولیویا دی هاویلند این چنین آمده بود: شب گذشته جهان یک گنجینه بین المللی و من یک دوست عزیز و یک موکل دوست داشتنی را از دست دادم. او (اولیویا دی هاویلند) در آرامش در پاریس از دنیا رفت.

بلافاصله بعد از اعلام این خبر، بسیاری از شخصیت ها و بنیاد های سینمایی از جمله بنیاد همفری بوگارت ستاره بزرگ سینمای کلاسیک، آکادمی اسکار، گلدن گلوب و انجمن بازیگران سینما به درگذشت ملانی فیلم «بربادرفته» واکنش نشان دادند.

بنیاد بوگارت که توسط پسر بزرگ این بازیگر پرآوازه هدایت می شود از اولیویا دی هاویلند به عنوان «اسطوره واقعی هالیوود کلاسیک» یاد کرد. در این بیانیه که به همراه آن عکس مشترک بوگارت و دی هاویلند قرار داده شده آمده است: ما یک اسطوره واقعی هالیوود کلاسیک را از دست دادیم، اولیویا دی هاویلند افسانه ای در ۱۰۴ سالگی در پاریس از دنیا رفت. او که ستاره «بربادرفته» و برنده دو اسکار بود در دهه چهل در مبارزه علیه سیستم استودیویی توانست موفق شود.

آکادمی اسکار هم در یک بیانیه در صفحه توییتر خود نوشت: بازیگر «هرکس سوی خودش»، «وارثه»، «بربادرفته» و چندین فیلم دیگر، کسی که دو بار جایزه اسکار را برد. او یکی از مهمترین بازیگران عصر طلایی هالیوود و یک استعداد بیکران بود. اولیویا دی هاویلند یک اسطوره حقیقی در صنعت ما است.

صفحه رسمی گلدن گلوب نیز در بیانیه ای خبر درگذشت این اسطوره سینمای عصر طلایی هالیوود را در ۱۰۴ سالگی انعکاس داد.

بنیاد انجمن بازیگران نیز در بیانیه خود با اشاره به تلاش های اولیویا دی هاویلند برای بازیگران و مبارزه اش با سیستم استودیویی در دهه ۴۰ یاد او را گرامی داشت.

ویلیام شاتنر بازیگر ۸۹ ساله سینما یکی از اولین شخصیت هایی بود که به خبر درگذشت اولیویا دی هاویلند واکنش نشان داد، شاتنر در پیام توییتری نوشت: آخر هفته خوبی نیست، اولیویا دی هاویلند از دنیا رفت.

آنتونیو باندراس ستاره سرشناس سینمای اسپانیا هم در یک پیام توییتری کوتاه نوشت: اولیویا دی هاویلند اسطوره بزرگ سینما از دنیا رفت. در آرامش بخواب.

جرد لتو موزیسین و بازیگر برنده جایزه اسکار، مورگان فیرچایلد هنرپیشه سریال های آمریکایی، جیلیث براندرث نویسنده و بازیگر بریتانیایی دیگر شخصیت هایی هستند که تا لحظه تنظیم این خبر به درگذشت اولیویا دی هاویلند بازیگر فیلم های «ماجراهای رابین هود» و «بربادرفته» واکنش نشان داده اند.

از اولیویا دی هاویلند که در سال ۲۰۱۷ دو هفته مانده به تولد ۱۰۱ سالگی اش به لقب «دیم» نایل شد، یک دختر به نام جیسل گالانته به جا مانده است.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است