نگاه ما داشتن انجمن‌های صنفی سراسری تئاتر است/ مذاکره با مجلس | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۱
رییس هیات مدیره خانه تئاتر به صبا گفت:

نگاه ما داشتن انجمن‌های صنفی سراسری تئاتر است/ مذاکره با مجلس

رییس هیات مدیره خانه تئاتر با تاکید بر اینکه خواسته های انجمن های صنفی باید به صورت قانونی و منطقی مطرح شوند ابراز امیدواری کرد وزارت کار هرچه سریعتر حمایت های لازم را در این زمینه انجام دهد.

ایرج راد رییس هیات مدیره خانه تئاتر که چندی پیش از تدوین آیین نامه امنیت شغلی و حقوق ایام بیکاری هنرمندان عرصه تئاتر خبر داده بود، در مورد مساله انجمن های صنفی تئاتر به خبرنگار صبا گفت: نگاه ما این است که انجمن های صنفی سراسری باشند تا تعدد انجمن های مختلف باعث مختل شدن چیزی نشود. مشکلی که با مسئول وزارت کار پیدا کردیم در همین مورد است که از نظر قانونی این را چگونه می شود برطرف کرد.

وی افزود: نگاه وزارت کار استانی بود، اما ما یک نگاه سراسری داریم البته نه به این معنی که در استان ها انجمن های صنفی نباشد. در جلسه ای که با مسئولان وزارت کار داشتیم قرار شد بیشتر در این زمینه ها بحث و گفتگو شود.

راد از مذاکره با مجلس خبر داد: از طرف دیگر گفتگویی هم با کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد آیین نامه ای که در این زمینه از طرف صنوف مختلف نوشته شده است داشتیم تا این موضوع را برای انجام اقدامات قانونی ارجاع دهیم.

رییس هیات مدیره خانه تئاتر در مورد صحبت ها و مطالباتی که در مراسم افطاری با رییس جمهوری مطرح کرده است، گفت: موضوع مهم این است که بتوانیم راه های قانونی پیدا کنیم که بعداً مشکلی به وجود نیاید. تعجیل در این قضایا شاید به پذیرفتن بخش هایی منجر شود که اگر بخواهیم در مرحله و جای دیگری آن اصلاح کنیم، ممکن است در آینده به انجمن های صنفی لطمه بزند. امیدوارم هرچه سریعتر راه حل های قانونی برای انجمن های صنفی پیدا شود و وزارت کار هم بتواند هرچه سریعتر حمایت های لازم را انجام دهد.

راد با تاکید بر اینکه خواسته ها باید به صورت قانونی و منطقی مطرح شوند، عنوان کرد: ما نیازهای انجمن ها را مطالبه می کنیم ولی صنوف بهتر نیازهای خود را می شناسند و بهتر است شرایطی فراهم شود که آنها بتوانند به راحتی برنامه ها و پیشنهادها و همچنین راهکارهای قانونی و حقوقی خود را ارایه کنند.

این هنرمند با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان بهار اتفاق ملموسی در بهبود وضعیت انجمن های صنفی بیفتد، عنوان کرد: این مسایل به نوعی هستند که باید مراحل خود را طی کنند. گاهی یک مساله مصوبه هیات وزیران است که می توان در آن به نتایج بهتر و سریعتری رسید ولی گاهی موضوع به صورت مصوبات مجلس و لایحه است که وقتی به کمیسیون می رود در مورد کلمه به کلمه آن اظهارنظر می شود که باعث حذف و اضافه شدن مطالب می شود. ما امیدوار هستیم که خلی پیچش های اینچنین اداری نداشته باشیم تا به یک وضعیت روشن برسیم و بتوانیم یک انجمن صنفی هنری داشته باشیم که خود صنوف از هر نظر پشتیبان آن باشند.

بازیگر سریال «مدار صفر درجه» در پایان با اشاره به پیشنهادهایش در حوزه نمایش، حضور در آنها را منوط به داشتن سالن مناسب برای اجرا و تمرین و همچنین داشتن وقت برای خود عنوان کرد.

محمدفواد وکیلی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است