برگزاری آرتفر تهران در سالجاری/ هیچ کارشناسی برای تشخیص اصالت آثار هنری نداریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۵
لیلی گلستان در گفتگو با صبا:

برگزاری آرتفر تهران در سالجاری/ هیچ کارشناسی برای تشخیص اصالت آثار هنری نداریم

لیلی گلستان از برگزاری «آرتفر تهران» در سال جاری خبر داد و درباره قوانین گمرکی ورود و خروج آثار هنری اعلام کرد هیچ کارشناسی برای تشخیص اصالت آثار هنری نداریم.
لیلی گلستان از اعضای هیات موسس «انجمن صنفی نگارخانه داران استان تهران» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره زمان برگزاری «آرتفر تهران» بیان کرد: آرتفر تهران هنوز در مرحله اقدام برای دریافت مجوز قرار دارد اما برگزاری آن در سال جاری، در دستور کار انجمن قرار دارد.
وی «آرتفر تهران» را اولین و بزرگترین آرتفر ایران اعلام کرد و تفاوت آن را با دیگر رویدادهای مشابه در وسعت و بزرگی آن دانست و گفت: «آرتفر تهران» اولین آرتفر ایران خواهد بود که با حضور همه گالری های کشور برگزار می شود.
گلستان درباره حضور گالری گلستان در رویداد «تیرآرت» نیز اظهار کرد: امسال به دلیل مشغله کاری، فرصت حضور در این رویداد را نداشتیم اما سال آینده در «تیرآرت» شرکت می کنیم.
وی همچنین درباره قانون ممنوعیت ورود و خروج آثار هنری بدون کسب تاییدیه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: طبق قانون، میراث فرهنگی ما نباید از کشور خارج شود اما درباره آثار هنری معاصر مثل آثار سهراب سپهری، به راحتی می توان به صورت رول شده و داخل چمدان این آثار را از کشور خارج و وارد کرد.
مدیر گالری گلستان تصریح کرد: مالکان این آثار هنری معاصر باید این اجازه را داشته باشند که اموال خودشان را که میراث خانوادگی آنهاست از کشور خارج یا وارد کشور کنند.
این مترجم در پایان درباره اهداف اعمال این گونه قوانین که بر ضرورت کارشناسی شدن آثار هنری به لحاظ اصالت و پیشگیری از ورود و خروج آثار جعلی تاکید دارد، بیان کرد: هیچ کارشناسی برای تشخیص اصالت این آثار وجود ندارد.
فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است