کاپولا از راز ماندگاری ازدواجش گفت/ خالق «پدرخوانده» چه کتابی می خواند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۸

کاپولا از راز ماندگاری ازدواجش گفت/ خالق «پدرخوانده» چه کتابی می خواند

فرانسیس فورد کاپولا خالق مجموعه فیلم های «پدرخوانده» در جدیدترین مصاحبه اش از مارلون براندو به عنوان یکی از قهرمان های زندگیش یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از رولینگ استونز، فرانسیس فورد کاپولا کارگردان بزرگ سینمای جهان و خالق شاهکارهای «پدرخوانده» و «اینک آخرالزمان» در جدیدترین مصاحبه اش با رولینگ استونز به پرسش های متنوعی پاسخ داد که از میان این پرسش ها می توان به این سه مورد اشاره کرد.

کاپولا که در فیلم های «پدرخوانده» و «اینک آخرالزمان» با مارلون براندو ستاره سینمای آمریکا همکاری داشته در پاسخ به این پرسش که چه کسانی قهرمان های تو هستند، از این بازیگر مطرح آمریکایی به عنوان یکی از قهرمان هایش یاد کرد و گفت: مارلون براندو می توانست ساعت ها درباره موریانه ها یا نخستین چینی های ساکن ایالات متحده آمریکا و یا حتی چگونگی کار کردن رادیو های با امواج کوتاه صحبت کند.

براندو اشتهای فوق العاده ای برای فهمیدن چیزهای مختلف داشت. البته افرادی هم که در آزمایشگاه بِل (آزمایشگاه علمی که توسط الکساندر گراهام بِل تاسیس شد) در ۶۰ سال پیش کار می کردند و رویاهای بزرگ پیشرفت های فناوری را در سر می پروراندند نیز قهرمان های من بودند.

کارگردان «مکالمه» که یک کتابخوان بسیار حرفه ای است در پاسخ به این پرسش که اکنون در حال خواندن چه کتابی است، گفت: در حال خواندن کتاب «ژاک قضا و قدری و اربابش» اثر دنیس دیدرو هستم. دیدرو کسی است که اولین دایره المعارف را به وجود آورد. در جای جای این کتاب ایده های مخالف کلیسای کاتولیک وجود دارد.

کاپولا درباره راز ازدواج موفقش که تا به امروز ۵۶ سال دوام آورده است چنین گفت: در یک زندگی مشترک شما باید درجه معینی از حریم خصوصی را به دیگری بدهید. در روزگار گذشته یک زن اجازه نداشت زندگی شخصی‌ای برای خودش داشته باشد اما النور (همسر کاپولا) همیشه علایق شخصی خود را دنبال می کرد. من همیشه دوست داشته ام صبح‌ها زمانی را با او بگذرانم برای اینکه من همیشه از او چیزهایی یاد گرفته ام.

محمدامین شکاری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است