دو سمپوزیوم مجسمه‌سازی برپا می‌شود/ تهران در انتظار مجسمه‌های جدید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹
مجتبی موسوی در گفتگو با صبا:

دو سمپوزیوم مجسمه‌سازی برپا می‌شود/ تهران در انتظار مجسمه‌های جدید

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی از برگزاری نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران و دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ایران در سال جاری خبر داد.
سیدمجتبی موسویسیدمجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار صبا درباره برگزاری نهمین دوره «سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران» و «سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ایران»بیان کرد:  برگزاری دومین «سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ایران» را در پیش داریم که هنرمندان آن نیز انتخاب شده اند و تا یکی، دو ماه آینده این سمپوزیوم برگزار می شود.
وی افزود: «سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران» نیز که سال گذشته به دلیل تحریم ها و مشکلات ارزی و… برگزار نشد، امسال درصدد برنامه ریزی برای برگزاری آن هستیم و آمادگی اجرای این سمپوزیوم را داریم.
به گفته وی، برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های این سمپوزیوم انجام و بودجه آن نیز پیش بینی شده  است.

 

این هنرمند مجسمه ساز درباره برنامه اجرا و نصب آثار ششمین «دوسالانه مجسمه های شهری تهران» بیان کرد: سال گذشته ششمین دوره «دوسالانه مجسمه های شهری» را برگزار کردیم که ۱۲ اثر این دوسالانه برای اجرا و نصب در سطح شهر انتخاب شدند. جلسات متعددی با هنرمندان منتخب درباره برنامه ریزی عملیاتی کار شامل جانمایی قطعی آثار و تعیین مشخصات اجرای آثار داشتیم و امیدواریم ظرف ۶ یا ۷ ماه آینده بتوانیم این آثار را برای نصب در سطح شهر تهران آماده کنیم.
وی همچنین درباره افراد برگزیده این دوسالانه یادآور شد: از میان ۱۲ نفر منتخب این دوسالانه بعد از  اجرای آثارشان با رای هیات داوران سه نفر را به عنوان برگزیده اعلام خواهیم کرد.
موسوی در پایان درباره نصب دیگر آثار حجمی در سطح شهر تهران بیان کرد: آثار منتخب دیگری هم از فراخوان های گذشته داریم که مراحل کارشناسی و برنامه ریزی آنها در دست اقدام است و امیدواریم تا پایان سال تعداد قابل توجهی مجسمه را در سطح شهر نصب کنیم.
فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است