پس از ۱۰ سال می خواستم واکنش مخاطب به «هملت، شاهزاده اندوه» را ببینم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۳
محمد عاقبتی در گفتگو با صبا:

پس از ۱۰ سال می خواستم واکنش مخاطب به «هملت، شاهزاده اندوه» را ببینم

محمد عاقبتی که این روزها «هملت، شاهزاده اندوه» را دوباره پس از ۱۰ سال روی صحنه دارد توضیحاتی درباره این نمایش ارایه داد.
محمد عاقبتی کارگردان نمایش «هملت، شاهزاده اندوه» که این روزها در تماشاخانه سپند با بازی افشین هاشمی روی صحنه است به خبرنگار صبا توضیح داد: «هملت،شاهزاده اندوه» اقتباس آزاد از هملت شکسپیر است به این شکل که به صورت خلاصه قصه اصلی حفظ شده و به شکل مونولوگ روی صحنه رفته است.
وی درباره این که نمایشی که به صورت مونولوگ است برای تماشاگر چقدر جذاب است، گفت: به نظر من کسانی که نمایش را دیده‌اند باید بگویند چقدر جذاب است.
عاقبتی ادامه داد: نمایش متن پیچیده‌ با فراز و نشیب‌های زیاد و کشمکش‌های فراوان دارد ولی ما تمام اتفاقات را در یک نمایش سی دقیقه ای به صورت مختصر و مونولوگ اجرا می کنیم که در آوردن این فضا و بازی در دوازده نقش دشوار است.
وی بیان این نکته که دکور نمایش «هملت، شاهزاده اندوه» بسیار ساده است، گفت: یک نگاه مینی‌مالیستی به دکور نمایش داشتیم و دکور هیچ ویژگی خاصی ندارد.
به گفته عاقبتی، نمایش «هملت شاهزاده اندوه» سیزده خرداد برای آخرین بار روی صحنه تئاتر می رود و به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.
وی در پاسخ به اینکه از ۱۰ سال پیش که «هملت، شاهزاده اندووه» برای اولین بار روی صحنه رفته است تا الان که دوباره روی صحنه تئاتر به نمایش در آمده تغییراتی صورت گرفته است یا خیر، مطرح کرد: هیچ تغییر در متن و اجرا اتفاق نیفتاده است حتی واوی عوض نشده است. هدف از اجرای دوباره‌ متن همین نکته بوده است که ببینیم بعد از ۱۰ سال مخاطب چطور با نمایش برخورد می کند.
عاقبتی در پایان درباره کارهای جدیدش بعد از نمایش «هملت، شاهزاده اندوه» گفت: به دلیل آنکه کارها هنوز قطعی نیست فعلا درباره آنها صحبت نمی کنم.
نمایش «هملت، شاهزاده اندوه» به کارگردانی محمد عاقبتی، نوشته محمد چرمشیر و با بازی افشین هاشمی از ۸ خرداد روی صحنه تماشاخانه سپند رفته است و نمایش آن تا ۱۳ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
نمایش «هملت، شاهزاده اندوه» هر شب در دو سانس ۱۹:۳۰ و ۲۱ به مدت ۳۰ دقیقه روی صحنه می رود.

یاسمن رئیسی‌یکتا

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است