داستان هایی که بچه ها را با زمین، زمان، ربات و صفر آشنا می کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۰
انتشار مجموعه داستان های علمی مصور

داستان هایی که بچه ها را با زمین، زمان، ربات و صفر آشنا می کند

مجموعه چهار جلدی داستان های علمی درباره زمین، زمان، ربات و صفر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه سنی «ج» روانه بازار شده است.
به گزارش خبرنگار صبا، «سلام، من زمین هستم»، «سلام، من صفر هستم»، «سلام، من زمان هستم»، «سلام، من ربات هستم» عناوین مجموعه کتاب های مصور چهارجلدی است که با نویسندگی وتصویرگری لوکا نوولی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه سنی «ج» ترجمه و منتشر شده است.
سه کتاب «سلام من زمین هستم»، «سلام من صفر هستم» و «سلام من زمان هستم»  را حسین ابوالقاسمی و کتاب «سلام من ربات هستم» را علی خاکبازان ترجمه کرده اند.
«سلام من زمین هستم» داستان واقعی «زمین» به عنوان یک سیاره منحصر به فرد است که در خلاصه داستان آن آمده است: اگر تاریخ کره زمین را در یک ۲۴ ساعت فشرده کنیم، خواهیم دید که بشر فقط در چند ثانیه آخر حاضر بوده است. اگر تاریخ کره زمین را مثل طول یک خط کش در نظر بگیریم، می بینیم که پیدایش نخستین انسان های امروزی در آخرین هزارم میلی متر آن اتفاق افتاده است.
«سلام من صفر هستم» داستان واقعی «هیچ» ی است که میلیون ها میلیون ارزش دارد. صفر در کنار برادرش «یک» می تواند نمایانگر همه اعداد و کلمات عالم باشد.این داستانی است با چاشنی امید برای کسانی که احساس می کنند مانند «صفر» هستند، حال آن که اعداد بسیاری در درون و بیرون خود دارند.
«سلام، من زمان هستم» داستان واقعی یک همسفر است و اطلاعاتی را درباره زمان به مخاطبانش ارائه می کند.  در خلاصه داستان آن آمده است: «جهان تقریبا ۱۵ میلیارد سال قبل، با یک انفجار بزرگ رسماً متولد شد. آن انفجار بزرگ، اتم ها، کهکشان ها، ستارگان، سیارات و هر آن چه را که وجود دارد و نیز زمان را پدید آورد.»
«سلام، من ربات هستم» داستان واقعی یک دوست الکترونیکی است و اطلاعاتی را درباره «ربات ها» در اختیار  مخاطبان کودک و نوجوان خود می گذارد.
این مجموعه‌ کتاب ها از سوی انتشارات «بریوسکی»  ایتالیا منتشر شده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حق انتشار این اثر را بر اساس قوانین بین‌المللی حق نشر از ناشر ایتالیایی‌اش Francesco Brioschi Editore خریداری کرده است.

این مجموعه چهارجلدی هر کدام در تیراژ ۲ هزار نسخه و با قیمت ۷۵۰۰ تومان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000