پارک موضوعی «استودیو جیبلی» در ژاپن افتتاح می‌شود/ درختی قطع نمی شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۸
خبری خوش برای عاشقان دنیای انیمه

پارک موضوعی «استودیو جیبلی» در ژاپن افتتاح می‌شود/ درختی قطع نمی شود

بنا بر اعلام مسئولان استودیوی انیمیشن سازی جیبلی، پارکی تفریحی بر اساس تولیدات این کمپانی در ژاپن تاسیس می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، استودیوی انیمه سازی «جیبلی» – یا به تلفظ ژاپنی جیبوری تا سال ۲۰۲۲ میلادی و با همکاری مسئولان استان آیچی و روزنامه چونیچی‌شیمبون، یک پارک تفریحی در ژاپن بنا می‌کند.

خبر تاسیس «پارک جیبلی» اولین بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. حال در یک به روزرسانی از این پروژه، روز جمعه ۱۰ خرداد در کنفرانسی مطبوعاتی در توکیو و با حضور توشیو سوزوکی یکی از بنیان‌گذاران استودیوی جیبلی، هیده‌آکی اومارا استاندار آیچی و اوچیر و اوشیما رییس روزنامه چونیچی‌شیمبون، جزییات بیشتری از این طرح ارائه شد.

«پارک جیبلی» در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار در شهر ناگاکوته در استان آیچی بنا خواهد شد. این پارک متاثر از باورهای محیط زیستی هایائو میازاکی، کارگردان افسانه‌ای دنیای انیمه و با هماهنگی کامل با طبیعت خواهد بود و برای ساخت آن حتی یک اصله درخت نیز قطع نخواهد شد.

استودیو جیبلی در تلاش است تا خانه شخصیت‌های ساتسکه و می و جنگل داندوکو در انیمه بلند «همسایه من توتو»(۱۹۸۸) را در این پارک بازسازی کنند. همچنین تپه یوث از فیلم « قصر متحرک هاول»(۲۰۰۴)، دهکده مونونوکه از انیمه «شاهزاده مونونوکه»(۱۹۹۷) و دره جادوگران فیلم «سرویس تحویل کی‌کی»(۱۹۸۹) از دیگر بخش‌های این پارک موضوعی خواهد بود. در این مجموعه از بازی رولرکوستر و یا دیگر بازی‌های راندنی خبری نیست.

قیمت بلیت و حداکثر ظرفیت بازدیدکنندگان هنوز مشخص نشده است.

توشیو سوزوکی در این کنفرانس خبری از آینده استودیو جیبلی و کارهای در حال انجام نیز سخن گفت و اعلام کرد نه تنها که فیلم و انیمه، بلکه حتی اجراهای صحنه‌ای نیز در دستور کار ماست. سال ۲۰۱۳ و با بازنشستگی هایائو میازاکی از این استودیو، آینده و امکان حیات جیبلی مورد تردید قرار گرفته بود.

بسیاری از انیمه‌های ساخته‌شده توسط استودیو جیبلی از جمله همسایه «من توتورو»، «سرویس تحویل کیکی» و «لاپوتا قلعه‌ای در آسمان» برنده جایزه بزرگ مجله انیمیج شده‌اند. در سال ۲۰۰۲ انیمه «شهر اشباح» برنده خرس طلایی و جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند شد که تنها فیلم ساخته‌شده در خارج از دنیای سخنگویان زبان انگلیسی است که به این مهم دست یافته‌ است.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است