بازیگران «دخترم نرگس» ایده‌آل‌ترین‌ها بودند/ به حاشیه‌های افراد کاری ندارم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۴
کارگردان سریال در گفتگو با صبا:

بازیگران «دخترم نرگس» ایده‌آل‌ترین‌ها بودند/ به حاشیه‌های افراد کاری ندارم

نویسنده و کارگردان «دخترم نرگس» می‌گوید در این سریال نه تنها کم فروشی نشده بلکه تلاش بر این بوده است که ریتم قصه حفظ و داستانی جذاب برای بینندگان تعریف بشود.

باقر پیران نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی «دخترم نرگس» که این شب ها قسمت های پایانی آن از شبکه یک سیما در حال پخش است در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره این سریال توضیح داد: شهرستان ها و استان ها با توجه به موقعیت فرهنگی و جغرافیایی که دارند از پتانسیل های فراوانی برای ساخت فیلم و سریال برخوردار هستند و به همین دلیل سراغ ساخت «دخترم نرگس» در آذربایجان غربی رفتم.

وی با اشاره به اینکه این دومین سریالی است که ساخته است، توضیح داد: کارهایی را که خودم می نویسم کارگردانی اش را هم برعهده می گیرم به همین دلیل کارگردان این مجموعه نیز خودم بودم.

پیران کمبود بودجه در استان ها را بر انتخاب عوامل یک پروژه تاثیرگذار دانست و گفت: بسیاری از بازیگرانمان از جمله محمود پاک نیت از ابتدا به دلیل سابقه کاری و نوع بازی شان در گوشه ذهن من بودند و خوشبختانه آنها نیز پذیرفتند. درباره مریم خدارحمی بازیگر نفش نرگس نیز به همین صورت بود که نوع بازی و چهره او همان چیزی بود که مدنظر داشتم و او هم از روز اول فیلمنامه را پسندیده بود و با انگیزه کامل آمد و در طول کار چیزی کم نگذاشت.
این کارگردان با اشاره به اینکه این رسانه راضی نیست با یک سری از بازیگران همکاری کند و همچنین همه بازیگران هم راضی به همکاری با تلویزیون نمی شوند، عنوان کرد: در شرایطی که برای ما مهیا بود این باریگران ایده آل ترین ها بودند.
نویسنده «دخترم نرگس» درباره اهداف ساخت این مجموعه تلویزیونی اظهار کرد: تقریب مذاهب و ادیان یکی از مباحثی بود که ما در این مجموعه دنبال می کردیم چراکه ایران به ویژه آذربایجان غربی رنگین کمانی از قومیت ها و مذاهب است. در لایه های بعدی داستان نیز به فرهنگ مردم آذربایجان، تولید، اشتغال، تکریم خانواده، قاچاق ارز و کالا پرداختیم.
پیران درباره پروسه نگارش و تولید این سریال پرلوکیشن خاطرنشان کرد: حدود یکسال نگارش این مجموعه طول کشید و حدود ۷ ماه مقدمات کار زمان برد. همچنین ۴ ماه پیش تولید و ۶ ماه تصویربرداری در آذربایجان غربی به طول انجامید.
وی درباره استقبال مخاطبان از این مجموعه با توجه به نظرسنجی منتشر شده توسط سازمان صداوسیما مطرح کرد: زمانی که کارشناسان مربوطه طرح اولیه فیلمنامه «دخترم نرگس» را خواندند، گفتند قصه گیرایی دارد که به درستی طراحی شده است. طرح اولیه از همان ابتدا این جذابیت را داشت و باعث شد مخاطب از قسمت اول با آن همراه شود. همچنین ما در این مجموعه کم فروشی نکرده ایم بلکه تلاش کرده ایم ریتم قصه را حفظ کنیم و داستانی جذاب را برای بینندگان تعریف کنیم.
کارگردان «دخترم نرگس» درباره چالش هایی که در ساخت این مجموعه با آن روبه رو بوده است، گفت: کار در استان ها سختی های خاص خودش را دارد که یکی از این سختی ها بودجه کم است. همچنین بازیگرانی که در تهران کار می کنند، می توانند همزمان در چند پروژه حضور داشته باشند اما بازیگرانی که برای کار به استان دیگری می روند به صورت دائم در اختیار یک سریال قرار می گیرند. این موضوع باعث شد دست ما را برای آوردن بازیگران به استان ها باز نباشد. زمان بر بودن هماهنگی برای لوکیشن ها نیز از دیگر مشکلات ما بود.
پیران با تاکید بر اینکه افراد در این مجموعه با تمام توان خود کار کرده اند، تصریح کرد: شهرستانی ها دوست دارند که دیده شوند و فکر می کنم زمان آن فرارسیده است و ساخت این مجموعه ها و فیلم ها انگیزه خوبی به آن ها می‌دهد. لازم است یک نکته را ذکر کنم و آن این است که بخشی از عواملی که در تهران کار می کنند، به دلیل آنکه دیده شوند از شهرستان های مختلف به تهران آمده اند در حالی که اگر در شهر خودشان امکانات کافی بود همانجا می ماندند.
وی با اشاره به اینکه اثر هنری قابل نقد است و باید نقد شود، تصریح کرد: هیچ کار هنری وجود ندارد که بدون ایراد باشد. نقد کار را بزرگتر می کند و باعث بهتر شدن کارهای بعدی نیز می شود. البته نقد باید منصفانه و در راستای خود کار باشد.
کارگردان «دخترم نرگس» درباره حواشی به وجود آمده برای عکس های منتشر شده در فضای مجازی از فریبا طالبی و همسرش که در این مجموعه حضور داشته اند، بیان کرد: بهتر است روی بازی بازیگران قضاوت کنیم. دخالت و کنکاش در زندگی شخصی افراد درست نیست. من دو تا سه کار از فریبا طالبی در گذشته دیده بودم و بعد او را انتخاب کردم و فکر می کنم او یکی از بهترین بازی‌هایش را در این مجموعه به نمایش گذاشته است.
پیران در پایان تصریح کرد: تمام دوستان در این مجموعه با جان و دل کار کردند. برخی از دوستانی که در این مجموعه حضور داشتند خود اهل استان های مختلف هستند و بسیار خوب توانستند از پس نقش های خود بربیابند. در پایان لازم می دانم از همه کسانی که ما را در ساخت این مجموعه یاری کرده‌اند، تشکر کنم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است