کرونا حریف پارک موضوعی «جیبلی» نمی شود/ افتتاح در موعد مقرر

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اسلش‌فیلم، پارک موضوعی استودیو انیمه سازی جیبلی با وجود تاخیر ایجاد شده در ساخت آن به دلیل بیماری همه گیر کرونا در پاییز سال 2022 همان تاریخ از پیش برنامه ریزی شده اش افتتاح می شود.

ساخت پارک موضوعی استودیو انیمه سازی جیبلی که در حال حاضر «پارک جیبلی/Ghibli Park» خوانده می شود از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شد که البته با شیوع گسترده ویروس کرونا به مدت دو هفته در خلال ماه های آوریل و می روند ساخت آن متوقف شد با این حال باوجود این تعطیلی کوتاه مدت هیدئاکی امورا فرماندار استان آیچی ژاپن این اطمینان را داد که ساخت پارک جیبلی به منظور افتتاح آن در پاییز 2022 در جریان است.

بنا به گزارش های رسیده، پارک جیبلی به 5 بخش تقسیم می شود برخی از این بخش ها براساس یک سری فیلم های خاص این استودیو و برخی دیگر از چندین منبع الهام گرفته اند. این پارک به مساحت 200 هکتار در حدود پنجاه هکتار بزرگ تر از قلمرو جادوگری دنیای دیرنی است و با قلمروی حیوانات دنیای دیزنی به وسعت 230 هکتار در رقابت است. گفته می شود تمرکز این پارک بر صحنه های فیلم های استودیو جیبلی و مسیرهای طبیعی است.

سه ناحیه این پارک که در حال حاضر در مرحله ساخت قرار دارند با نام های «تپه سرزمین جوان»، «سرزمین فروشگاه غول آسا» و «جنگل دوندوکو» به ترتیب با الهام از انیمه های مشهور «زمزمه قلب»، «شهر اشباح» و «همسایه من توتورو» ساخته می شود. دو ناحیه دیگر این پارک موضوعی نیز که انتظار می رود توسعه و ساخت شان از ابتدای 2021 آغاز شود با الهام از دیگر انیمه های شاخص این استودیو یعنی «قلعه متحرک هاول»، «سرویس تحویل کی‌کی» و «شاهزاده مونونوکه» همگی از آثار هایائو میازاکی ساخته می شوند.

کیوفومی ناکاجیما رییس فعلی استودیو جیبلی در این هفته اعلام کرد قرار است یک مراسم رسمی برای از سرگیری پی ریزی و ساخت پارک در روز 28 جولای (7 مرداد) برگزار شود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/