«لاله» در اکران هم بدشانسی آورد/ خبری از رفتن روی پرده نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۱
فیلمی که 9 سال از ساخت آن گذشته است؛

«لاله» در اکران هم بدشانسی آورد/ خبری از رفتن روی پرده نیست

مدتی قبل اخباری مبنی بر احتمال اکران فیلم سینمایی«لاله» بعد از بازگشایی سینماها شنیده شد، اما همچنان تاریخ مشخصی برای نمایش این فیلم مطرح نشده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، اوایل اسفند سال ۹۸ و پیش از اینکه بحران کرونا تا این حد جدی گرفته شود خبر رسید که فیلم های «شنای پروانه»، «پسرکشی»، «بازیوو»، «لاله»، «لامینور» و «زن‌ها فرشته‌اند ۲» از سوی شورای اکران نوروزی برای اکران نوروزی اعلام شده اند ولی دیری نپایید که شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی همه سینماها و توقف اکران فیلم های اسفند و به دنبال آن حذف اکران نوروزی شد.

این تعطیلی تا اول تیر ماه ادامه داشت و در این میان هر بار که خبری از بازگشایی سینماها می شد اسامی فیلم هایی که قرار بود روی پرده بروند نیز مطرح می شد. فیلم هایی که اکرانشان در اسفندماه ناگهان متوقف شده بود هنوز مدعی اکران بودند و فیلم های اکران نوروزی نیز در صف ایستاده!

با راه اندازی اکران آنلاین و پس از آن باز شدن سینماها و از سر گرفتن اکران فیزیکی، از فهرست فیلم های اکران نوروز اغلب آنها به نوعی رنگ اکران را دیدند ولی در این میان خبری از «لاله» و «لامینور» ساخته داریوش مهرجویی نیست.

و اما تورج منصوری تهیه کننده فیلم سینمایی «لاله» پیش از این گفته بود که فیلمش برای اکران عمومی دوبله شده و همچنین قرار بود فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر هم شرکت کند که به دلیل شیوع بیماری کرونا و شرایطی که به وجود آمد نه اکران نوروزی این فیلم محقق شد و نه جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد تا «لاله» در آن رویداد نمایش داده شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «لاله» پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که بعد از باز شدن سینماها که به دلیل شیوع کرونا چندماهی تعطیل بودند، این فیلم را اکران می‌کند. او گفته بود «لاله» از نظر هزینه و نوع ساخت، فیلمی نیست که بخواهد در اکران آنلاین نمایش داده شود، چراکه این فیلم برای اکران روی پرده سینما ساخته شده است. حال با روی روال افتادن اکران فیلم ها باز هم خبری از «لاله» نیست؛ پروژه ای که از تولید تا امروز دچار حاشیه های بسیار بوده است.

فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد تولید سال ۹۲ است. این فیلم درباره زندگی لاله صدیق؛ قهرمان اتومبیل‌رانی ایران است و چالش‌ها و مشکلاتی که این راننده حرفه ای با آن مواجه بوده را به تصویر کشیده است. حالا باید دید صاحبان فیلم سینمایی «لاله» که نه سال از زمان تولیدش می‌گذرد در شرایط فعلی سینما چه برنامه ای برای اکران آن دارند و این اثر در نهایت رنگ اکران عموم را به خود می گیرد یا خیر؟!

سارا امیری، ایرج نوذری، سینان تازچو، نیکی کریمی، سام قریبیان، همایون ارشادی، پیام اینالویی، محمود اردلان، امیرعلی دانایی و محمد صادقی بازیگران فیلم «لاله» هستند.

از دیگر عوامل این فیلم می‌توان به نویسنده: جلیل عرفان منش، فیلمبردار: تورج منصوری، طراح صحنه: ایرج رامین‌فر، صدابردار: ایرج شهزادی و طراح چهره پرداز: مهین نویدی اشاره کرد.

فاطمه رستمی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است