ساخت اولین سریال آبکی دنیای عرب/ فیلمبرداری ۲۵۰ روز کار دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۴

ساخت اولین سریال آبکی دنیای عرب/ فیلمبرداری ۲۵۰ روز کار دارد

بزرگترین کمپانی های تولید فیلم و سریال خاورمیانه برای ساخت اولین سریال آبکی عرب زبان دنیا گرد هم می آیند.

به گزارش صبا به نقل از مجله زن امارات، بزرگترین کمپانی های تولید فیلم و سریال خاورمیانه گردهم می آیند تا اولین سریال آبکی عرب زبان دنیا را بسازند. کمپانی های Twofour54 Abu Dhabi، استودیوهای MBC و ایمیج نیشن ابوظبی در حال تولید اولین سریال آبکی دنیای عرب با عنوان «میراث» هستند.

عبارت (Soap Opera) یا همان سریال آبکی اصطلاحی تحقیرآمیز است که اولین بار برای سریال های طولانی مدت که سازندگانشان بدون جهت و صرفا برای جذب تبلیغات آن را طولانی می کردند، استفاده می شد.

پروژه «میراث» به نحوی یک سرمایه گذاری جدید در عرصه تلویزیون در دنیای عرب است، گفته می شود بدون شک این سریال سطح سریال های درام منطقه خاورمیانه را دستخوش تغییر قرار می دهد.

تا به امروز چندین سریال با مدت زمان طولانی در کشورهای عربی ساخته شده که از جمله آنها می توان به سریال سوری «باب الحاره» اشاره کرد. با این حال سریال «میراث» مدعی است که اولین سریالی خواهد بود که روایتی بدون پایان دارد و سازندگان آن می توانند سال های سال این سریال را ادامه دهند و البته بین فصل های آن نیز هیچ وقفه ای نخواهد افتاد.

شبیه این نوع سریال که موسوم به سریال های آبکی است در کشور آمریکا می توان سریال «روزهای زندگی ما» و در بریتانیا نیز «خیابان کورونیشن» که بلندترین سریال آبکی تاریخ جهان است، را نام برد.

تونی جوردن کارگردان و نویسنده بریتانیایی که به عنوان سازنده این سریال انتخاب شده درباره ساخت سریال «میراث» گفت: یکی از بزرگترین آرزوهای من ساخت و توسعه یک پروژه بزرگ در خارج ار بریتانیا بود. این پروژه نمونه واقعی آن آرزوست، من فکر می کنم ما در این پروژه یک کار ویژه و به خصوص را ارایه دهیم.

گفته می شود استودیوی اختصاصی برای این سریال در شهر ابوظبی کشور امارات متحده عربی ساخته می شود، این استودیو قرار است تبدیل به لوکیشن و محل فیلمبرداری سریال شود.

فیلمبرداری سریال بیش از ۲۵۰ روز به طول خواهد انجامید و طبق برآورد بالغ بر ۲۰۰ شغل تنها در سال اول از ساخت این سریال در کشور امارات ایجاد می شود.

از داستان و جزییات قصه سریال چیزی تاکنون اعلام نشده است. تنها این موضوع مشخص است که از ماه دسامبر فیلمبرداری آن آغاز می شود و طبق پیش بینی ها اولین اپیزود آن سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ روی آنتن می رود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است