سریال «همدل» با محوریت کرونا به مرحله نگارش رسید/ کاری از برادران محمودی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۸

سریال «همدل» با محوریت کرونا به مرحله نگارش رسید/ کاری از برادران محمودی

«همدل» نخستین سریالی که مضمونی درباره بیماری کرونا دارد توسط برادران محمودی و از سوی مرکز سیما فیلم به مرحله نگارش رسید.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، پیرو دستور عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما درباره ساخت سریال هایی با محتوای کرونا، مرکز سیما فیلم، نخستین سریال کرونایی را به مرحله نگارش درآورد.

بهرنگ ملک‌محمدی مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم با بیان این مطلب گفت: این سریال که نگارش آن از اسفندماه آغاز شده است توسط جمشید و نوید محمودی ساخته خواهد شد.

مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم درباره ساخت این مجموعه تلویزیونی توضیح داد: با آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان و تاثیراتی که بر زندگی و رفتارهای اجتماعی تمامی ساکنان کره زمین گذاشته، ایده نوشتن برای ساخت سریالی با این موضوع همراه مصداق هایی مربوط به ایران مطرح شــد و با تاکید رییس سازمان درباره پرداختن به ابعاد مختلف این مسئله، از اسفندماه سال گذشته نگارش آن توسط برادران محمودی آغاز شد.

ملک‌محمدی با اشاره به مذاکرات فشرده تیم سازنده «همدل» با محمدمهدی قاسمی، مدیر شبکه سلامت و رییس شورای سیاستگذاری سلامت رسانه ملی گفت: با توجه به پیچیدگی های ویروس کرونا و ناشناخته بودن آن ضمن رصد دقیق رخدادها، مذاکره هایی با دوستان شورای سیاستگذاری سلامت داشتیم تا در ارائه اطلاعات دقیق و صحیح، در مسیر درست گام برداریم.

وی افزود: فضای سریال «همدل» که در دوران شیوع ویروس کرونا روی می‌دهد، روایت سه قصه موازی مربوط به یک پرستار، پسر یک تاجر و یک گروه جوان محقق است که خط سیر داستانی مربوط به کرونا را دنبال می کند.

مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم با اشاره به قصه این سریال که بیشتر در فضای بیمارستان جریان دارد، بیان کرد : شخصیت‌های داستان بر اثر اتفاقاتی وارد فضای بیمارســتان می‌شوند زاویه نگاهشان به مسائل تغییر می‌کند و رویدادها را از دریچه دیگری می‌بینند که این مسئله منجر به تغییراتی در تصمیمات آن‌ها برای انتخاب مسیر زندگیشان می‌شود.

وی با بیان اینکه سریال «همدل» از سریال‌های «الف» تولیدی این مرکز است، تاکید کرد: سعی شده است فضا و حال و هوای این چندماه کشور در شرایط کرونایی را به تصویر کشیده شود و از آنجایی هم که هر روز ماهیت و شکل ابتلای این بیماری تغییر می‌کند، گروه سازنده سریال در چند مرحله برخی قسمت‌ها را بازنویسی کرده است.

ملک‌محمدی تصریح کرد: در این چند ماه پس از شیوع کرونا در کشور، شاهد جانفشانی ها و از خودگذشتگی های بی شمار مدافعان سلامت بودیم و حماســه هایی را به چشم دیده ایم و «همدل» هم سعی کرده است تا بخشی از جانفشانی های کادر درمان و نظام بهداشت کشور را طی ماه های اخیر به تصویر درآورد.

وی تاکید کرد: همدلی مردم برای کمک به نیازمندان در دوران کرونا، تبدیل شدن مساجد به پایگاه هایی برای تولید ماسک، دادن مهلت بیشتر مالکان به مستاجران برای پرداخت اجاره بها و هر آنچه که در چندماه گذشته از همدلی عاشــقانه مردم دیده‌ایم، انگیزه گروه را برای ساخت سریالی با این محتوا و مضمون دوچندان کرد.

ملک‌محمدی با بیان اینکه قرار است همدل در پانزده قسمت تولید شود، گفت این سریال اسفند روانه آنتن می‌شود.

وی همچنین از تولید مجموعه های نمایشی دیگری را هم با موضوع کرونا خبر داد که در دستور کار قرار دارد که با تصویب و اجرایی شدن آن، اخبار و جزئیات آن اعلام و منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است