تلویزیون دست از تبلیغ منفی علیه سینما رفتن بردارد/ هیچ کمکی به اکران آنلاین نکردند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۸
رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان در گفتگو با صبا:

تلویزیون دست از تبلیغ منفی علیه سینما رفتن بردارد/ هیچ کمکی به اکران آنلاین نکردند

ضیا هاشمی از رفتار تلویزیون با مساله سینما رفتن در شرایط فعلی انتقاد کرد.

سید ضیاء هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران درباره اقبال کم از اکران آنلاین فیلم ها در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: قبل از ورود به بحث، ذکر این نکته حائز اهمیت است که صداوسیما بهتر است در اوضاع کرونا و شرایط بد اقتصادی به سینما کمک کند نه این که مدام در برنامه های خبری، گزارش از نرفتن مردم و اقبال نشدن از سینماها را مخابره کند تا شرایط را برای سینما سخت تر کند. تعطیلی سینماها باعث بیکاری عده زیادی از عزیزان زحمتکش خواهد بود در حالی که سینماها با رعایت موازین بهداشتی فعال هستند و برای مخاطبان ایمن سازی شده اند.

وی ادامه داد: این نوع تبلیغات علیه سینما روی اکران آنلاین هم تاثیرات مخربی دارد.

هاشمی با انتقاد از اینکه تلویزیون هیچ کمکی به طرح اکران آنلاین نکرد، تاکید کرد: تلویزیون از ابتدا هم علاقه ای به تبلیغات فیلم های آنلاین نشان نداد. با پیگیری های مستمر چند آگهی برای فیلم «خروج» حاتمی کیا پخش شد که آن هم زیاد نبود. بالاخره اکران آنلاین هم بخشی از نمایش فیلم است و تلویزیون باید با توجه به گستردگی و مخاطبش با توجه به شرایط کرونا تبلیغات این آثار را هم در برنامه قرار دهد.

وی ادامه داد: یکی از راه های اقبال به اکران آنلاین همین اطلاع رسانی مستمر، گسترده و فراگیر است.

رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران گفت: صاحبان آثار پیش تر فکر می کردند با بازگشایی سینماها اقبال بهتری از سوی مخاطب شکل می گیرد و پس از اکران مناسب با ورود به شبکه نمایش خانگی جبران خسارت می کنند اما این پیش بینی ها و معادلات به هم ریخت.

این تهیه کننده سینما گفت: لازم است صاحبان پلتفرم ها با صراحت و سماجت از تلویزیون بخواهند تا آگهی ها را پخش کند وگرنه آگهی آثارشان را به شبکه های دیگر در فضای مجازی انتقال دهند تا رشد بهتری در این حوزه را شاهد باشیم.

هاشمی در پایان تاکید کرد: ما تهیه کنندگان با جلسات متعددی که با سینماگران ترتیب دادیم سعی داریم محسنات اکران آنلاین را برایشان توضیح دهیم زیرا آشنایی با این طرح بسیار مفید به فایده برای سینمای ایران است. اگر کسی مخالفتی در این حوزه داشته باشد که بعید می دانم قطعا از کمبود آگاهی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است