پخش سریال انیمیشن «چیا» از چند شبکه/ «من و خارپشت و عروسکم» به انیمیت رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۷
امیر سحرخیز به صبا گفت:

پخش سریال انیمیشن «چیا» از چند شبکه/ «من و خارپشت و عروسکم» به انیمیت رسید

رییس هیات مدیره صنف انیمیشن، این حرفه را قابل دورکاری و ادامه حیات در روزهای کرونایی می‌داند.

امیر سحرخیز نویسنده و کارگردان انیمیشن در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درمورد ساخت سریال انیمیشن «چیا» که قبل‌تر از تولید آن در ابعاد ۴k خبر داده بود، گفت: مجموعه «چیا» در واقع اولین مجموعه ای بود که در شبکه تازه تاسیس ۴k از هفتم تیرماه سال جاری در تلویزیون به نمایش درآمده و از حدود دو هفته دیگر پخش آن در شبکه های دیگر هم آغاز می‌شود.

به گفته وی، این سریال که به سفارش و حمایت مرکز پویانمایی صبا تولید شده در مجموع ۵۲ قسمت دارد اما فعلا ۱۳ قسمت آن تولید و به طور کامل پخش می شود.

وی همچنین درمورد روند ساخت انیمیشن کوتاه «من و خارپشت و عروسکم» که با محوریت فقر و با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود، توضیح داد: این انیمیشن کوتاه در واقع یک اثر اقتباسی از کتابی با همین نام است که از کتاب های نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نوشته راضیه دهقان سلماسی است.

سحرخیز افزود: انیمیشن کوتاه «من و خارپشت و عروسکم» مراحل فیلمنامه، استوری برد، استوری ریل، طراحی صحنه و… را به طور کامل طی کرده است و به زودی وارد مرحله انیمیت می‌شود. تولید این اثر هم فکر می‌کنم حدود یک سال طول زمان لازم داشته باشد.

کارگردان «آلامد» در بخش دیگر صحبت هایش درباره ویژگی‌های تولیدات انیمیشن در شرایط کرونا و تاثیری که می‌تواند در جامعه داشته باشد، خاطر نشان کرد: انیمیشن جزو معدود حرفه‌های هنری و صنایعی است که در شرایط بیماری کرونا فرصت تازه ای پیدا کرده است. ما طبیعتا از این بیماری و محدودیت‌هایی که ایجاد کرده خوشحال نیستیم، اما انیمیشن خوشبختانه جزو رشته هایی است که اتفاقا در این وضعیت می‌تواند به حیاتش ادامه دهد و خیلی تاثیرگذار باشد. انیمیشن امکان تولید در وضعیت دورکاری را دارد و هنرمندان زیادی در خانه ها فعالیت‌هایشان را ادامه می‌دهند.

رییس هیات مدیره صنف انیمیشن افزود: سازمان‌های زیادی از محصولات انیمیشن برای آگاهی رسانی، آموزش و سرگرمی در این دوران استفاده می‌کنند و مرکز پویانمایی صبا هم تولیداتی با محور آموزشی برای کرونا داشت که از رسانه های مختلف پخش شد و هنوز هم این تولیدات ادامه دارد. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم محصولاتی با موضوع کرونا تولید کرد و می‌توان گفت این شیوه تولید محصول هم سریع به نتیجه می رسد هم کم خطرتر است و اینکه گروه ها مجبور به توقف کامل فعالیت در روزهای کرونایی نشدند و به صورت دورکاری با یکدیگر همکاری دارند.

سحرخیز در پایان درمورد تفاوت‌های کار به صورت دورکاری و حضوری بیان کرد: شاید سرعت کار کردن در خانه و با وجود کرونا کند شده باشد، اما به هرحال کارها پیش می رود و امکانات تازه ای ایجاد کرده است. ما در نامه ای سرگشاده به رییس جمهوری خواسته هایمان را بیان کرده ایم که البته چیز عجیبی نمی‌خواهیم! همین که اینترنت پرسرعت‌تر و ارزان‌تر در دسترس باشد و زیرساخت‌ها تکمیل شود کافی است. خیلی از استودیوهای انیمیشن سازی امکاناتشان را به انیمیشن سازها داده اند تا در خانه کارشان را پیش ببرند و در نهایت فعالیت‌های انیمیشن‌سازی متوقف نشود.

فاطمه رستمی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000