همکاری فرهنگسرای نیاوران در برپایی چند رویداد فرهنگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۳

همکاری فرهنگسرای نیاوران در برپایی چند رویداد فرهنگی

تفاهمنامه مشارکت در امور فرهنگی و هنری میان انجمن صنفی هنرمندان تئاتر تهران در راستای وظیفه‌ کارآفرینی و اشتغال‌زایی و فرهنگسرای نیاوران جمعه سوم مرداد ماه منعقد شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی هنرمندان تئاتر شهر تهران، میرعلیرضا دریابیگی عضو هیات موسس و رییس انجمن صنفی هنرمندان تئاتر شهر تهران و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با عبادرضا اسلامی مشاور معاون وزیر در امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس فرهنگسرای نیاوران تفاهمنامه‌ مشارکت در امور فرهنگی و هنری را به امضا رساندند.

مشارکت و همکاری در راه‌اندازی مرکز مطالعات تخصصی هنر، مشارکت و همکاری در تولید و اجرای نمایش‌های ایرانی(صحنه‌ای، محیطی و عروسکی) با تاکید بر سبک زندگی ایرانی-اسلامی، مشارکت و همکاری در برگزاری سمینارها، نشست‌ها، همایش‌ها و جلسات نقد و بررسی هنرهای نمایشی با رویکرد علمی و پژوهشی از جمله مفاد این تفاهمنامه همکاری است.

پیش از امضای این تفاهمنامه عباد رضا اسلامی رییس فرهنگسرای نیاوران در صحبت هایی با تاکید بر ضرورت احیای هنر های نمایشی در فرهنگسرای نیاوران خاطرنشان کرد: بنا داریم تا در دور تازه فعالیت های فرهنگسرای نیاوران بتوانیم با همکاری انجمن های صنفی هنرمندان عرصه تئاتر تهران، اجرای نمایش های برجسته و فاخر ایرانی و بین المللی را در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه ببریم.

میرعلیرضا دریابیگی عضو هیات موسس و رئیس انجمن صنفی هنرمندان تئاتر شهر تهران نیز در سخنانی با تاکید بر اهمیت همکاری میان انجمن های صنفی هنری با مجموعه های فرهنگی و هنری شاخص کشور اظهار امیدواری کرد امضای این تفاهمنامه بتواند گامی بزرگ در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری کشور خصوصا هنرهای نمایشی در این منطقه از شهر تهران شود.

تفاهمنامه‌ مشارکت در امور فرهنگی و هنری با مفاد زیر به امضا رسید:

  • مشارکت و همکاری در راه‌اندازی مرکز مطالعات تخصصی هنر همراه با چاپ و نشر انواع کتاب و نشریات تخصصی دانشگاهی حوزه هنرهای نمایشی.
  • مشارکت و همکاری در راه‌اندازی دبیرخانه‌ دائمی «تئاتر کوچ‌رو» برای تولید نمایش‌های موضوعی در راستای توسعه‌ی هنرهای معاصر و پرفورمنس.
  • مشارکت و همکاری در تولید و اجرای نمایش‌های ایرانی(صحنه‌ای، محیطی و عروسکی) دانشگاهی با تأکید بر سبک زندگی ایرانی-اسلامی.
  • مشارکت و همکاری در برگزاری سمپوزیوم‌های پوشاک ایرانی بر اساس شیوه‌های اجرایی نمایش ایرانی.
  • مشارکت و همکاری در برگزاری انواع جشنواره‌های هنری دانشگاهی تخصصی.
  • مشارکت و همکاری در برگزاری سمینارها، نشست‌ها، همایش‌ها و جلسات نقد و بررسی هنرهای نمایشی با رویکرد دانشگاهی و نظریه‌بنیاد.
  • مشارکت و همکاری در تولید برنامه‌های تلویزیونی داستانی و مستند هنرهای نمایشی دانشگاهی و آموزش‌بنیاد.
  • مشارکت و همکاری در برگزاری انواع رویدادهای هنری و نمایشگاه‌های هنرهای نمایشی دانشگاهی.
  • مشارکت و همکاری در برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی مهارت‌افزایی دانشگاهی.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است