فیلمساز ایرانی داور جشنواره استرالیایی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۶

فیلمساز ایرانی داور جشنواره استرالیایی شد

علیمحمد اقبالدار کارگردان ایرانی دردومین جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان استرالیا به داوری آثار خواهد پرداخت.

به گزارش خبرنگار صبا، علیمحمد اقبالدار فیلمساز جوان ایرانی به عنوان داور دومین جشنواره بین‌المللی فیلم «Muslim Film Festival» استرالیا انتخاب شد.

جشنواره فیلم مسلمانان استرالیا رویدادی نوپا است و در سال جاری میلادی دومین دوره آن برگزار خواهد شد. این فستیوال سینمایی در ۵ آخر هفته فیلم‌های ساخته شده توسط مسلمانان یا درباره مسلمانان را نمایش می‌دهد و بهترین آن‌ها را انتخاب می‌کند.

در دومین دوره فستیوال «MMF» انواع آثار سینمایی همچون فیلم‌های بلند، فیلم کوتاه و آثار انیمیشنی در ژانرهای داستانی یا مستند پذیرفته شده‌اند.

به گفته مسئولان برگزاری این جشنواره، هدف از برپایی این مراسم، تبلیغ و گسترش فیلمسازان مستقل مسلمان و افزایش سطح دوستی و آشنا ساختن مخاطبان با فرهنگ جامعه مسلمانان عنوان شده است.

دوره ۲۰۲۰ جشنواره «Muslim Film Festival» در ملبورن و پرت برگزار می‌شود و اگر شرایط کرونا اجازه دهد تا سیدنی و بریزبن نیز گسترش می‌یابد.

علیمحمد اقبالدار دانش آموخته انجمن سینمای جوانان رشت است و کارگردانی فیلم‌های کوتاهی چون «خود»، «قلعه زندگی»، «وارونه همیشه آرام»، «ایمان، کات»، «انتخاب»، «حس نبود»، «من در آیینه» و «یاد آن مرد» را در کارنامه خود دارد. او تا کنون افتخاراتی چون جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره کراتس آلمان یا دومین فیلم برگزیده شاخه بهترین فیلم جوانان در « Youth Center Pskov» را به ارمغان آورده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است