از همین امروز «دیگر اخبار نخوانید!» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۹
معرفی کتاب؛

از همین امروز «دیگر اخبار نخوانید!»

کتاب «دیگر اخبار نخوانید» نوشته رولف دوبلی و با ترجمه فائزه طباطبایی از سوی نشر نو روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «دیگر اخبار نخوانید» نوشته رولف دوبلی و با ترجمه فائزه طباطبایی از تازه‌ترین کتاب‌هایی است که از سوی نشر نو در نوبت چاپ اول و با موضوع نگرش روانشناسی رسانه‌های گروهی به چاپ رسیده است.

اخبار را همین امروز کنار بگذارید! رولف دوبلی در این کتاب زرّادخانه‌ای از استدلال‌های مشخص و محکم به شما تسلیم می‌کند که با آن می‌توانید توپخانه شبانه‌روزی اخبار را مهار کنید و از کار بیندازید. اما مگر اخبار این‌چنین مهاجم و مخرب است؟

تمام تلاش نویسنده در این کتاب بر این است که این گزاره را اثبات کند. مطالعه این کتاب در جهان سرعت‌زده امروز ممکن است به شما نیروی دوباره‌ای دهد برای تعمق در مسائل و احساساتی که مدت‌هاست سیل شبانه‌روزی اخبار شسته و برده و محوشان کرده است.

دوبلی می‌گوید که این فقط یکی از دستاوردهایی است که «ترک اخبار» به همراه دارد، پس یک روز هم تعلل نکنید؛ از همین امروز «دیگر اخبار نخوانید!»

قسمتی از متن کتاب: «من فقط عاشق روزنامه ها، مجلات، تلویزیون و رادیو نشده بودم. با ظهور ناگهان ۱۹۹۰ اینترنت در دهۀ چیزهای بیشتری برای دانستن وجود داشت. ناگهان همه چیز در دسترس بود. اخبار از هر گوشه زمین سرازیر می شد، جامع و فوری و رایگان.

در همین حال، روزنامه‌ها و مجلات بزرگ مشغول راه‌اندازی وب سایت های خود بودند و نشریات محلی هم از آن‌ها پیروی می‌کردند. حالا دیگر هیچوقت نمی‌توانستید خواندن اخبار را تمام کنید؛ ممکن نبود. همیشه یک عنوان جدید برای خواندن وجود داشت…»

کتاب «دیگر اخبار نخوانید» نوشته رولف دوبلی و با ترجمه فائزه طباطبایی در ۳۲۰ صفحه و با قیمت ۵۷ هزار تومان به از سوی نشر نو در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است