خبر خوب جشنواره فیلم کوتاه رضوی برای فیلمنامه‌نویسان/ فیلم موبایلی یاد می‌دهیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳
سعید نجاتی به صبا گفت:

خبر خوب جشنواره فیلم کوتاه رضوی برای فیلمنامه‌نویسان/ فیلم موبایلی یاد می‌دهیم

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی اعلام کرد که فیلمنامه‌های برتر پیش از برگزاری اختتامیه با حمایت جشنواره تولید خواهند شد.

سعید نجاتی دبیر چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره بخش‌های این دوره از جشنواره و زمان برگزاری با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور گفت: تصمیم بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا از سال اول این بود که جشنواره در رشته‌های مختلف هنری برگزار شود و به همین دلیل بخش انیمیشن فیلم کوتاه جشنواره رضوی در گرگان و فیلم داستانی و مستند هم در استان یزد در ۱۳ دوره برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه امسال اولین سالی است که قرار شد جشنواره فیلم رضوی به صورت دوسالانه برگزار شود، ادامه داد: امسال قرار شد که این دو بخش با هم تلفیق و استان گلستان هم میزبان آن باشد. ما در نظر داشتیم که جشنواره در اردیبهشت ماه برگزار شود اما ویروس منحوس کرونا باعث شد تا اختتامیه جشنواره به اسفند ماه موکول شود.

دارنده سیمرغ بهترین فیلم کوتاه در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر درباره بخش‌های دیگر این جشنواره نیز توضیح داد: امسال قرار شد فیلمنامه های برتری که با مضامین مورد نظر جشنواره همسو هستند با حمایت جشنواره به مرحله تولید برسند. تا امروز بالغ بر ۳۰ فیلمنامه به دست ما رسیده است که از بین آنها حتما تعدادی انتخاب و ساخته خواهند شد.

وی همچنین بیان کرد: در این دوره ۸ کارگاه آموزشی با استادان برجسته حوزه فیلم کوتاه برای فیلمسازان استان گرگان برگزار خواهد شد. با توجه به نزدیکی استان خراسان رضوی و مازندران علاقه مندان این دو استان نیز می توانند در این کارگاه‌ها حضور داشته باشند.

نجاتی با بیان اینکه بخشی با عنوان فیلم موبایلی در دوره چهاردهم به جشنواره اضافه شده است، بیان کرد: با همکاری انجمن سینمای جوانان در استان‌های قم، مشهد، مازندران و گرگان برای مردم در دفاتر این انجمن آموزش ساخت فیلم با موبایل را هم برگزار خواهیم کرد.

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی تصریح کرد: زمان برگزاری جشنواره در اسفند ماه سال خواهد بود اما باید ببینیم وضعیت تا آن زمان چگونه رقم می خورد.

وی در پایان درباره اثر جدید خود به نام «سولاریا» هم اظهار کرد: در ایام کرونا واقعا از خانه نشینی کلافه شده بودم پس تصمیم گرفتم با خانواده خودم که همگی در یک خانه زندگی می کنیم یک فیلم کوتاه درباره دید و بازدید عید زیر سایه کرونا بسازم. درنهایت فیلم «سولاریا» که با موضوع کرونا است متولد شد.

امید پویانفر

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است