ایران‌شناسی شاد با «چوبخط»/ مردم بخش دبّه‌نوازی را خیلی دوست دارند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۵
تهیه‌کننده مسابقه به صبا گفت:

ایران‌شناسی شاد با «چوبخط»/ مردم بخش دبّه‌نوازی را خیلی دوست دارند

منصوره توحیدلو از جزییات مسابقه رادیویی «چوبخط» که تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد سخن گفت.

منصوره توحیدلو تهیه‌کننده مسابقه «چوبخط» که از رادیو جوان روی آنتن می‌رود در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره این مسابقه توضیح داد: «چوبخط» که یک مسابقه طنز است حدود یکسال و ۶ ماه است که از رادیو جوان پخش می‌شود.

وی ادامه داد: سوالات این مسابقه درباره ایران‌شناسی است یعنی محیط زیست ایران، گونه‌های جانوری و گیاهی، گردشگری و تاریخ ایران را محور سوالات قرار داده‌ایم اما دنبال سوژه‌هایی هستیم که کمتر شناخته شده است و برخلاف اکثر مسابقه‌های رادیویی و تلویزیونی که سوالات شبیه به هم می‌پرسند، سوالات کمتر شنیده شده را مطرح می‌کنیم که قابلیت طنز هم دارد.

تهیه‌کننده مسابقه «چوبخط» بیان کرد: سوال‌ها توسط سه بازیگر و مجری مسابقه که دو نفر از بازیگران کودک هستند و دیگری هم فردی حرفه‌ای است، مطرح می‌شود و در واقع این شرکت‌کننده است که انتخاب می‌کند کدام یک از این چهار نفر از او سوال بپرسد. سوالات برنامه را خود من طراحی می‌کنم و به دنبال آن هستم که در مسابقه به اطلاعات عمومی شرکت‌کنندگان و مخاطبان نیز اضافه کنم.

توحیدلو با اشاره به اینکه مسابقه حالت طنز و شاد دارد، اظهار کرد: از ابتدایی که این مسابقه روی آنتن رفت تغییراتی در مسابقه ایجاد شده است مثلا در ابتدا شرکت‌کنندگان به صورت تک‌نفره روی خط می‌آمدند اما در حال حاضر دو شرکت کننده داریم. نحوه امتیازدهی‌ها و نوع سوالات نیز تغییر کرده است.

وی با علام اینکه بیشتر افرادی که در مسابقه شرکت می کنند تحصیلات دانشگاهی دارند، افزود: در حال حاضر دو شرکت کننده در مسابقه روی خط می‌آیند و ۵ تا ۶ سوال از آن‌ها پرسیده می‌شود. نحوه شرکت در «چوبخط» هم به این صورت است که متقاضیان به شماره مسابقه پیامک می‌دهند و ما با دوستان یک روز را برای شرکت در مسابقه هماهنگ می‌کنیم.

توحیدلو درباره نحوه امتیازدهی به شرکت کنندگان نیز تصریح کرد: به ازای هر جواب درست یک میلیون امتیاز به شرکت کننده داده می شود. اگر شرکت کننده نتوانست سوالی را جواب بدهد و رقیب او پاسخ سوال را بگوید ۵٠٠ امتیاز می گیرد و اگر کسی ۴ میلیون و پانصد امتیاز بگیرد برنده می شود. زمانی که شرکت کننده جواب درست می دهد بازیگران برنامه بسته به نوع سوال و اینکه سوال درباره کدوم شهر ایران است یک آهنگ شاد مرتبط همراه با دبّه نوازی اجرا می کنند. این بخش بسیار طرفدار دارد بطوریکه خود شرکت کننده درخواست می کند که اگه درست جواب داد برایش فلان آهنگ را بخوانند.

تهیه‌کننده مسابقه «چوبخط» درباره ویژگی‌های ساخت مسابقه در رادیو اظهار کرد: با تجربه‌هایی که خود من از برنامه‌های دیگری که در رادیو داشته ام، به دست آورده‌ام شخصیت‌پردازی در رادیو اگر قوی و قابل باور باشد مردم بسیار با آن ارتباط برقرار می‌کنند. ما توانستیم از شخصیت‌های ساده شخصیتی‌هایی را خلق کنیم که مردم آن‌ها را دوست دارند و ارتباط برقرار کرده‌اند.

توحید لو در پایان اظهار کرد: عنصر اصلی رادیو صداست که بصورت موسیقی، گفتار و افکت مورد استفاده قرار می گیرد و ما باید با آن بتوانیم مخاطب را جذب و پای برنامه نگه داریم و فکر می‌کنم توانستیم موفق عمل کنیم. ما اصلا نمی‌گذاریم مسابقه تنها به صورت سوال و جواب باشد و از ریتم بیفتد.

عوامل مسابقه «چوبخط» عبارتند از تهیه‌کننده: منصوره توحید لو، مجری: حسن اسماعیل پور، گوینده جایگزین: مهبد قناعت پیشه و بازیگران: امیر عضد و حنانه و هلیا توحیدلو.

«چوبخط» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی آنتن رادیو جوان می‌رود.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

یک نظر