حق با شاخه نبات است! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۲
معرفی کتاب؛

حق با شاخه نبات است!

کتاب «حق با شاخه نبات است» نوشته تورج رهنما شامل داستان‌هایی کوتاه در بازار کتاب برای مخاطبان قابل دسترسی است.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «حق با شاخه نبات است» به قلم تورج رهنما از سوی نشر هیلا از گروه انتشاراتی ققنوس به تازگی وارد بازار کتاب شده است.

این مجموعه شامل دو نوع داستان است: داستان‌های واقعی و داستان‌های تخیلی. اما منظور از داستان تخیلی در اینجا چیست؟

رویاهای ما به دو شکل ظاهر می‌شوند: ١. درخواب، یعنی در جایی که نمی‌توان عناصر آن‌ها را بازشناخت، تنظیمشان کرد و به آن‌ها شکل بخشید؛ ٢. زمانی که ما در بیداری به سر می‌بریم و می‌توانیم به رویاهای خود نظم دهیم، به آن‌ها شکل ببخشیم و آن‌ها را به دیگران منتقل کنیم. آثار هنری، از جمله شمار زیادی از داستان‌ها و رمان‌های مدرن غربی، این‌گونه پدید آمده‌اند. بخشی از داستان‌های این مجموعه نیز چنین خصوصیتی دارند.

چند نکته درباره شیوه نگارش داستان‌ها؛ ابتدا استفاده از زمان‌ها، مکان‌ها و شخصیت‌های متنوع و در ادامه بهره‌گیری از عنصر طنز و رعایت کوتاهی متن‌ها و پرهیز از بیان جزییات است. همچنین در بیشتر داستان‌های این مجموعه بخش کردن متن‌ها به اجزای کوچک و استفاده از اعداد نیز دلخواه نبوده است. البته فراموش نکنیم ما در جهانی زندگی می کنیم که کُلیت آن مورد تردید است و آیا برای نشان دادن این جهان نباید از شیوه‌ای دیگر و زبانی دیگر کمک خواست؟

«حق با شاخ نبات است» مجموعه‌ای شامل داستان‌های کوتاه و خیلی کوتاه است که دربردارنده مضامین تاریخی، اجتماعی و اخلاقی هستند. طنز، شوخی و مطایبه و اشارات و کنایات زیبا و به‌جا از ویژگی‌های بارز و جالب توجه این داستان‌ها است.

این کتاب به قلم تورج رهنما در ۱۷۴ صفحه و با قیمت ۲۱ هزار تومان از سوی نشر هیلا زیر مجموعه گروه انتشاراتی ققنوس در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

انتهای یام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است