رییس جمهور اکراین از مردم خواست مستند خواکین فینیکس را ببینند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۸
برای رفع قائله گروگانگیری؛

رییس جمهور اکراین از مردم خواست مستند خواکین فینیکس را ببینند

مردی مسلح با گروگان گرفتن چندین نفر در لوتسک اکراین، از رییس‌جمهور این کشور خواست به مردم توصیه کند مستند «ساکنان زمین» با صدای خواکین فینیکس را تماشا کنند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از نیویورک تایمز، مردی مسلح در اکراین که ۱۳ نفر را به گروگان گرفته بود از رییس‌جمهور این کشور درخواست کرد در ازای آزادی گروگان‌ها فیلمی از واکین فینیکس را مورد توجه و تایید قرار دهد.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده کشمکش میان نیروهای پلیس و مرد گروگانگیر که ماکسیم کریوش معرفی شده،  تقریبا ۱۲ ساعت به طول انجامیده است. یکی از درخواست‌های این مرد برای آزادی افراد در بند خود این بود که ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اکراین مردم این کشور را تشویق کند مستند «ساکنان زمین»(۲۰۰۵) با گویندگی واکین فینیکس را تماشا کنند.

«ساکنان زمین» به کارگردانی شان مونسون مستندی درباره استفاده انسان‌ها از حیوانات در زمینه‌هایی چون غذا، پوشاک، تفریح و تحقیقات علمی است و ظلمی‌هایی که به آنان وارد می‌شود را نمایش می‌دهد. «ساکنان زمین» از دوربین‌های مخفی و تصاویری که پیش از آن هرگز دیده نشده‌ بودند استفاده کرده ‌است تا هویت واقعی کارخانه‌های بزرگی که برای منافع شخصی‌شان از حیوانات بهره‌وری می‌کنند را برملا سازد.

به دنبال این درخواست، ولودیمیر زلنسکی در پستی فیسبوکی نوشت: «همه مستند ساکنان زمین سال ۲۰۰۵ را تماشا کنند». این پست بعدا حذف شد.

به دنبال پاسخ مثبت رییس‌جمهور اکراین به درخواست مرد گروگانگیر، او تمامی گروگان‌ها را آزاد و خود را تسلیم پلیس کرد. او قبل‌تر و طی گفتگویی تلفنی با زلنسکی، ۳ گروگان را رها کرده بود. هیچکدام از افراد دربند آسیب ندیده‌اند.

ماکسیم کریوش مسلح به مسلسل و مواد منفجره، عملیات گروگانگیری خود را صبح سه‌شنبه ۲۱ جولای در اتوبوسی در شهر لوتسک انجام داد. او کمی بعدتر در همان روز درخواست‌هایش را در توئیتر منتشر کرد. او علاوه بر درخواست خود راجع به «ساکنان زمین» از مقامات دولتی و اعضای کلیسای ارتودکس اکران خواسته بود در صفحات خود بنویسند که تروریست هستند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است