ثبت نامِ غلامحسین امیرخانی در ردیف گنجینه زنده بشری در خط نستعلیق | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۱

ثبت نامِ غلامحسین امیرخانی در ردیف گنجینه زنده بشری در خط نستعلیق

هادی مظفری به مناسبت ثبت نام غلامحسین امیرخانی در فهرست ملی نادره کاران میراث فرهنگی ناملموس به عنوان گنجینه زنده بشری در خط نستعلیق، پیام تبریکی را منتشر کرده است.

به گزارش صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی به مناسبت ثبت نام غلامحسین امیرخانی در فهرست ملی نادره کاران میراث فرهنگی ناملموس به عنوان گنجینه زنده بشری در خط نستعلیق، پیام تبریکی را منتشر کرده است.

هادی مظفری در پیام خود نوشته است: خط نستعلیق عصاره نگاه زیباییشناس انسان ایرانی است، در همه قرون، «نادره کارانی» که دست به قلم بردند و خطی بر جریده هستی به یادگار گذاردند، در یاد و خاطره فرهنگ و بر تارک میراث فرهنگی ما خوش نشستهاند و تبلور هنر ایشان زبان فارسی را رونق بخشید و تماشای شعر و ادب پارسی را به شکوه رسانید.

مظفری در ادامه نوشته است: جناب استاد غلامحسین امیرخانی، از صمیم قلب انتخاب شما را به عنوان گنجینه زنده بشری در خط نستعلیق تبریک عرض میکنم و از خداوند منان برای شما آرزوی بهروزی و سلامتی دارمبیتردید سالیان درازی است که هنر خوشنویسی و خط نستعلیق به قلم شما عزت یافته و نام نیکتان خوشنویسی این مرز و بوم را در جهان رونقی دیگر بخشیده است. قلم و نفس شما برای جویندگان هنر خوشنویسی غنیمنت است. پاینده باشید که آبروی خوشنویسی ایران زمین هستید.

همچنین  روز گذشته طی نامه وزیر میراث فرهنگی، خطاب به استانداران تهران و قزوین، نام استاد غلامحسین امیرخانی در ردیف گنجینه زنده بشری در خط نستعلیق ثبت شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است