عمران صلاحی به روایت رادیو صبا | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۶

عمران صلاحی به روایت رادیو صبا

رادیو صبا در برنامه «نقل نقلستان»، زندگی و آثار زنده یاد عمران صلاحی را مرور می كند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «نقل نقلستان» عنوان برنامه ای است که به بازخوانی آثار و معرفی چهره های شاخص طنزپرداز می پردازد.

این برنامه که اجرای آن را مهدی فرج اللهی بر عهده دارد، روز چهارشنبه یکم مرداد، زندگی و آثار طنز زنده‎یاد عمران صلاحی شاعر، نویسنده، مترجم و طنزپرداز را مرور و بازخوانی می کند.

او نوشتن را از مجله «توفیق» و پس از آشنایی با پرویز شاپور آغاز کرد. همزمان با روزنامه‌نگاری مشغول کار پژوهش شد که حاصل آن کتاب «طنزآوران امروز ایران» است اما گستره فعالیت او محدود به طنز نبود و شعر را به صورت جدی نیز دنبال می کرد که نخسستین شعرهای او در قالب نیمایی در مجله خوشه به سردبیری احمد شاملو منتشر شد.

اما مهمترین بخش فعالیت های وی با نشریه گل آقا بود که با نام‌های مستعارابوقراضه، بلاتکلیف، کمال تعجب، زرشک، تمشک، ابوطیاره، پیت حلبی، آب حوضی، زنبور، بچهٔ جوادیه، مراد محبی، جواد مخفی، راقم این سطور، در آن می‌نوشت. صلاحی سپس در سال ۱۳۵۲ به استخدام رادیو درآمد و تا سال ۱۳۷۵ که بازنشسته شد به این همکاری ادامه داد. او همچنین سال‌ها همکار شورای عالی ویرایش سازمان صدا و سیما بود.

عمده شهرت صلاحی در سال‌هایی بود که برای مجلاتی مثل آدینه، دنیای سخن و کارنامه به طور مرتب مطالبی با عنوان ثابت حالا حکایت ماست می‌نوشت و از همان زمان وی بر اساس این نوشته‌ها آقای حکایتی لقب گرفت. از او آثاری به زبان ترکی آذربایجانی نیز وجود دارد.

برنامه «نقل نقلستان» به تهیه کنندگی مژده آقامحمدی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است