چاره‌ای جز برگزاری مجازی نمایشگاه‌ها نیست/ ضرر معنوی و مادی به گالری‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۹
لیلی گلستان در گفتگو صبا:

چاره‌ای جز برگزاری مجازی نمایشگاه‌ها نیست/ ضرر معنوی و مادی به گالری‌ها

لیلی گلستان درباره وضعیت گالری‌ها در زمان شیوع کرونا و نمایشگاه‌های مجازی توضیح داد.

لیلی گلستان مدیر گالری گلستان در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره آسیب‌های وارد شده به گالری‌ها و برنامه‌هایشان در ایام کرونا که به تعطیلی یا کم شدن فعالیت ها منجر شد، توضیح داد: شیوع کرونا به برنامه‌های گالری‌ها بسیار آسیب زد برای مثال من از ۱۵ اسفند تا سی تیر ۱۵ نمایشگاه را از دست دادم  یعنی بالاجبار برگزار نکردم.

وی با اشاره به اینکه حتی ۱۵ نفری که از سه سال پیش وقت گرفته و با امید این نمایشگاه کار کرده بودند دچار خسران شدند، بیان کرد: در این زمان هم ضرر معنوی کردیم و هم ضرر مادی و تعداد کمی از گالری‌هایی هم که این اواخر باز کردند دوباره بستند. همه چیز به هم ریخته و کاری هم نمی‌شود کرد.

گلستان درباره برگزاری نمایشگاه مجازی و بازخوردهای آن گفت: در این تایم یک نمایشگاه گروهی آنلاین گذاشتیم که هنوز هم برپاست و به نظر نسبت به نمایشگاه‌های آنلاین دیگر نیز فروش بدی نداشته‌ایم. یک نمایشگاه «کرونایسم» از آثار ابراهیم حقیقی گذاشتیم که اگر می‌شد در گالری گذاشت من فکر می‌کنم حتما دوسوم آثار نمایشگاه فروش می‌رفت اما آنطور که انتظار می‌رفت نشد.

وی افزود: پیش از این دو نمایشگاه یک مسابقه با موضوع قرنطینه برای بچه‌های زیر ۱۰ سال داشتیم که استقبال عجیبی از آن شد و بعد شهرداری تهران هم پیشنهاد ساخت کتاب و دادن جوایز و لوح تقدیر و بازسازی نقاشی‌های برگزیده بر یک دیوار شهر را داد که موفقیت خوبی برای این نمایشگاه بود. حالا هم از ۱۰ مرداد تا اول مهر نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» هر سال را به صورت آنلاین برگزار خواهیم کرد که امیدوارم فروش خوبی داشته باشیم چراکه کارها فوق العاده‌ و قیمت‌ها مناسب هستند.

این گالری دار که سال هاست این حرفه را به صورت تخصصی دنبال می کند درباره آثار نمایشگاه‌های آنلاین و تمایل خود به ادامه نمایشگاه مجازی در آینده بیان کرد: نمایشگاه آنلاین‌مان نقاشی و مجسمه است که البته در نمایشگاه مجازی تماشاچی بیشتری داریم اما فروش در آن قابل مقایسه با گالری نیست. درباره ادامه برگزاری نمایشگاه مجازی در آینده نیز نمی دانم، شاید باز هم نمایشگاه آنلاین داشته باشیم شاید هم خیر، این ویروس لعنتی حالاحالاها خواهد بود و کاش فقط زودتر واکسن آن ساخته شود تا بتوانیم دوباره کار درست را انجام دهیم.

گلستان در پایان درباره رضایت هنرمندان از برگزاری نمایشگاه مجازی عنوان کرد که فعلا چاره‌ای جز این نبوده است.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است