چرا میلیاردها پول سینما برای فیلم‌های تقوایی و مهرجویی خرج نمی‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۲
مسعود کیمیایی مطرح کرد:

چرا میلیاردها پول سینما برای فیلم‌های تقوایی و مهرجویی خرج نمی‌شود

مسعود کیمایی از اینکه میلیاردها پولی که به سینما وارد می شود برای آثار افرادی چون مهرجویی و تقوایی خرج نمی شود، انتقاد کرد.

به گزارش صبا، آیین جشن زادروز مسعود کیمیایی شامگاه چهارشنبه ۹ مردادماه با حضور جمعی از پیشکسوتان، بازیگران، مدیران، هنرجویان و دوستداران این کارگردان در سینمافردوس موزه برپا شد.

مسعود کیمیایی در این مراسم بیان کرد: از دوستانم که درباره فراز و نشیب‌های زندگی من حرف زدند، تشکر می‌کنم اما باید بگویم من آنها را راحت نگذراندم. ما دورانی را گذراندیم که برخی فیلمسازان صدایی داشتند و از بیان مسایل ابایی نداشتند اما مسأله‌ای که وجود دارد این است که ترس ما را خیلی اذیت می‌کند.

وی افزود: خواهشی از مسئولان و وزارت ارشاد دارم. من از همه مسئولان می‌خواهم فکری برای فیلم‌هایی که میلیارد میلیارد می‌فروشند، بکنند آن هم در شرایطی که سرمایه بزرگی مانند داریوش مهرجویی چند سال است که بیکار است، ناصر تقوایی همین اوضاع را دارد و من هم به سختی فیلم می‌سازم اما نکته قابل توجه این است که به راحتی می‌شود این آقایان میلیاردی را وادار به ساخت فیلم‌های جدی با پول خیلی کم کرد چراکه در این صورت استعدادهایی هم یافت می‌شود. من از آنها می‌خواهم که تنها به فکر تلنبار کردن نباشند، استعداد پیدا کنند و به فکر سینمای جدی باشند. این خواسته تنها با قانون محقق می‌شود و نباید تنها به صورت یک حرف باشد.

کیمیایی با بیان اینکه قرار است به زودی فیلم بعدی خودش را بسازد درباره ساخت آثار سینمایی گفت: خواهش می‌کنم حرف‌هایی که درباره ساخت فیلم‌ها زدم جدی گرفته شود، شما توجه کنید که مهرجویی چند طرح فوق العاده دارد اما سرمایه‌گذاری ندارد، در این شرایط چرا این میلیاردی‌ها کمکش نمی‌کنند؟

در بخش پایانی این مراسم، جواد طوسی خبر داد که مسعود کیمیایی در زادروز ۷۸ سالگی‌اش اعلام کرده یادگارهای خود از ۵۵ سال حضور در سینمای ایران را به موزه سینمای ایران اهدا می‌کند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است